... חופשי,
בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 2 אז בשלב הראשון אנו אומרים, מסקנה, יש משהו אחר שגורם לנו לרצות, ... הגיוניות שאלה: כן. אליעד: נגיד אני
בוחרת את הרצון שלי, לא משנה למה אני
בוחרת, האדם אומר לא יכול להיות שאני
בוחר, הרבה אנשים אומרים לא יכול להיות שיש לי
בחירה, כי אם הייתה לי
בחירה לא הייתי
בוחר לרצות את זה, הייתי
בוחר לרצות אחרת, אבל זה לא נכון, כי אולי יש לך
בחירה ובכל זאת אתה
בוחר את זה מסיבה כלשהי, לכן לא מוכיחים דבר דרך שאלה, שאלה זו לא הוכחה לשום דבר, אתה אומר לא יכול להיות שיש לי
בחירה, כי הייתי עושה אחרת, זאת לא הוכחה. אולי כן יש לך הוכחה ואתה מסיבה כל שהיא
בוחר לרצות להרגיש טוב ורע. אבל אני אמרתי משהו אחר, אם אני
בוחר את הרצון שלי, האם אני
בוחר אותו עם רצון או בלי רצון? אם אני
בוחר אותו בלי רצון, אז זה לא נקרא שאני
בוחרת, מה זה אומר בכלל? אז זה לא נקרא שאני
בוחרת. ואם אני
בוחרת אותו עם רצון? אז מה יוצר את הרצון שלי שלפיו אני
בוחרת את הרצון? הרצון הראשון שלך, מי מחליט מה יהיה הרצון הראשון שלך? אם את המחליטה אז את חייבת
לבחור אותו לפני שיש לך אותו, כי יש אותי שאין לי רצון ועכשיו אני
בוחר שיהיה לי רצון. למשל אומר שהאדם
בוחר את הרצון שלו, למרות שזה לא הגיוני, למה? כי מדוע שאבחר רצון כזה, זאת שאלה אחרת, למה שהאדם יבחר להגיד זה טוב וזה רע? מה ההיגיון? אבל יכול להיות שהוא באמת
בוחר את רצונו שאלה: הוא צריך רצון כדי
לבחור. אליעד: צריך שתהיה תודעה שיש לה רצון ואז היא
בוחרת את הרצון, והשאלה הנשאלת היא, שכאשר התודעה בלי רצון
בוחרת שיהיה לה רצון האם לתהליך הזה נקרא לו
בוחרת או לו? כי אם היא בחרה בלי רצון, זה לא נקרא שהיא בחרה. שאלה: זאת אומרת שלא היה לה רצון והיא בחרה אז זאת לא
הבחירה שלה. אליעד: נכון, אבל הדבר הזה נכון רק לגבי האדם ולא לגבי אלוהים. כי עליך אפשר להגיד או קי אם אני ללא רצון יצרתי את הרצון של עצמי, אז זה אומר שלפני ... לא יכולים להגיד שהוא פועל ללא
בחירה, כי אצלו אי אפשר להגיד שמישהו אחר מפעיל אותו, כי הוא הראשון, האם הבנת את ההבדל? אצלך יש משהו יותר גדול ממך, מה מפעיל אותך? משהו יותר גדול, אבל אצל ... הבנו? שאלה: ואז היא תבין שיש לה
בחירה על הכל. אליעד: נכון, אז היא תבין שיש לה