שם | |
סיסמא |
🔺 | 🔻25 תגובות פורסמו: |
כשהאדם מבין את זה הוא הופך להיות כלום, הוא הופך להיות האין, הוא הופך להיות האין סוף שלפני הבריאה. והוא חווה את האלוהים.
וכשתחווה את האלוהים, בעצם תחווה את עצמך ואז לא יהיה אלוהים, יהיה אור!!! אור ההוויה (:
תמיד תמיד תמיד יהיה אלוהים, אלוהים לשון רבים.
כי יש אליעד ויש ענבל ויש אור ויש עוד הרבה אנשים וחי וצומח דומם והכל הכל אלוקות גמור.
והכל שלמות ואחדות אחת.
ותמיד נזכור שגם הצדיק מעיד על עצמו שבכל דיבור ודיבור שלו הוא נוכל.
...
רק בשכל של הצדיק הוא צדיק וזה שכל שנקי ממילים.
וב10 ההרצאות האחרונות אליעד הוכיח שיש אלוהים.
כי אף אחד לא מייצר 10 הרצאות להפריך משהו שלא קיים.
כי אם אין אז פשוט אין.
וגם אם האלוהים הוא סה"כ רעיון במחשבות האנשים הוא עדיין.
חי וקיים.
אכן חי וקיים, וכפי שהוא יכול להיות חי וקיים, כך בדיוק, יכול שלא להיות בכלל, וכן הלאה גלגל חוזר חלילה, יש - זה אומר שחייב להיות אין - ואין הווה אומר שמחוייב שיהיה יש!! מעבר לזה הכל הגדרות שונות ומשחק של מילים - מעבר להגדרות ולמילים יש את השתיקה המקשיבה למשחק יצירתה.
אני אתאיסט, תודה לאל.
שבוע טוב לכולם (-:
@priel:
תודה לאל, גם האתאיסטים טועים - כי דווקא יש אלוהים!
החכם הוא יודע לספר למלך את כל השקרים של המדינה.
אבל החכם לא רב מכות עם כל המדינה.
והחכם האמיתי הוא גם יותר חכם מהטיפש.
והוא גם מניח להם ל"רמות אותו" בהמשא ומתן.
והחכם האמת גם יודע לרפא את הטיפש מטיפשוטו.
על ידי זה שהוא מוצא בו את נקודת האמת ומגדיל אותה, ומגדיל אותה, ומגדיל אותה ומגדיל אותה.
קיצר
העצה היעוצה היא להניח קצת את המקל (שתכף נשבר) ולהוציא את הגזר מהמקרר.
שבוע טוב לכל אנשי האמת באשר הם שם.
הרבה תודה!
שבוע מבורך ונעים גם לך..
וגם זכור אור, אתה הוא המחזיק במקל, ואני אהנה לי מהגזר..
@אור תנחלסון:
את המשוגע מכים במקל - וכשירצה גזר, יקבל גם גזר לאכול.
* ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ.
הַיְנוּ שֶׁהַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה
הִיא מַכְנִיעַ אֶת הַיֵּצֶר הָרָע שֶׁרוֹצֶה לַעֲשׂוֹת אֶת הָאָדָם מְשֻׁגָּע מַמָּשׁ, חַס וְשָׁלוֹם.
כִּי בַּעַל עֲבֵרָה הוּא מְשֻׁגָּע
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה 'אֵין אָדָם עוֹבֵר עֲבֵרָה אֶלָא אִם כֵּן נִכְנַס בּוֹ רוּחַ שְׁטוּת'
וּכְמוֹ שֶׁהַמְּשֻׁגָּעִים צְרִיכִים לְהַכּוֹתָם וְלָשׂוּם עֲלֵיהֶם שֵׁמוֹת
כְּמוֹ כֵן מַמָּשׁ הַתּוֹרָה שֶׁעוֹסְקִין הוּא בְּחִינַת מַקְלוֹת וְשֵׁמוֹת
שֶׁבָּזֶה מַכִּין וּמַכְנִיעִין אֶת הַיֵּצֶר הָרָע וּמְגָרְשִׁין מִן הָאָדָם אֶת הַשִּׁגָּעוֹן וְהָרוּחַ שְׁטוּת שֶׁנִּכְנַס בּוֹ
בְּחִינַת 'וּמָחִינָן לֵיהּ בְּאַלְוָתָא, דְּחָקִיק עָלֵיהּ שֵׁמוֹת' וְכוּ', כַּנַּ"ל.
@אור תנחלסון:
דבר נוסף, החכם הניח למדינה לרמות אותו וכולי, זה הכל היה לפני שהוא ראה את המלך...
אבל אח"כ אחרי שהוא השיג את התמונה של המלך... אז... הוא עושה את מה שאני עושה...
@אור תנחלסון:
דבר נוסף, המקל של החכם, הוא בעצם הגזר - כי המקל הוא שכל שאיתו הוא מכה את המשוגע. והמניעה היא הזדמנות. כי השכל של המקל, הוא בכלל גזר. והמחלוקת מגביה את האדם...
התכוונת יותר נכון להגיד שהוא עושה את מה שאני עושה... לאחר שהשגתי את התמונה (:
אליעד מהשוק, אם אתה כבר מצטט את תורה א, אז קודם תסביר מה השכל שיש בעולם עוסקי התורה כפי שהוא היום.
ואל תסתיר את העבודה שמשם ומלימוד ספרי המוסר היהודי התחלת את דרכך.
+ "החכם הניח למדינה לרמות אותו וכולי, זה הכל היה לפני שהוא ראה את המלך"
אם רבינו כינה אותו חכם = הוא היה חכם כמוך לכל הפחות.
+ בנוגע לתגובה האחרונה, נכון, אבל אתה יודע, בשביל שכל זה יתממש, רצוי גם שיהיו לך יותר מאזינים / קוראים..
+ והמחלוקת מגביה את האדם... גם אני אוהב מחלוקת כמוך בדיוק, אבל שוב קרא משפט אחד מעל.
+ כאפשרות הרצאה נוספת אשר בה תסביר מדוע "כל דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותה שלום", הוא המשפט הכי מטופש, אפיקורסי, כופר, נוכלי, ועוד משהו. (-:
אחרי הכל, בכללי הפורום שלך רשום חיה ותן לחיות, אז אולי תכנס שם תקרא קצת. סה"כ זה שכל טוב שאתה כתבת, גם המאמר שכתבת על זלזול בדעותיהם של אחרים זה שכל טוב.
אז שימעו אוזניך מה שפיך מדבר.
@אור תנחלסון:
כמובן שאני מדבר לא על תורת היהודים, אלא על השכל של הבורא שהוא התורה.
החכם היה חכם בכך שהוא ניסה לראות את המלך, אך הוא לא היה חכם אמיתי אלא רק אחרי שראה את המלך.
אני מעדיף שיהיו לי כמה אנשי חיל רציניים, מאשר אספסוף גאה שלא מבין מימינו ומשמאלו... תנסה לספור כמה אנשים בכלל מכירים את אלוהים האמיתי. גם הוא זה לא מפריע לו...
המחלוקת מגביה את האדם, ואין דרך אחרת. אם המקל כואב, תסתכל לתוך הערפל ותמצא את הגזר
כבר נתתי הרצאה כזאת:
* כיבוד דעות של אחרים, דמוקרטיה, אמת דמוקרטית, אמת אחת, מורים רוחניים טיפשים ושקרנים, זלזול בשקרים.
לגבי ההערה האחרונה, היא לא ממש ברורה.
עַל יְדֵי רַחֲמָנוּת כַּנַּ"ל
אָז נִמְתָּק הַחֲרוֹן אַף
שֶׁיֵּשׁ בְּתוֹךְ הַצַּדִּיקִים
עַל יְדֵי הָרַחֲמָנוּת
וְאָז הָרַחֲמָנוּת גּוֹבֵר עֲלֵיהֶם
וּמְרַחֲמִים עַל הָעוֹלָם
וְנִתְרַצִּים בְּהַנְהָגָתוֹ
וּמְקַבְּלִים עַל עַצְמָן הַשְּׂרָרָה שֶׁל הַהַנְהָגָה
וּבְזאת הָרַחֲמָנוּת הֵם מַנְהִיגִים אֶת הָעוֹלָם
בִּבְחִינַת: "כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם"
@אור תנחלסון:
הרחמנות של הצדיק זה משהו אחר לגמרי. ואני מצד הנפרדות מרחם עליך ממש, אבל אתה לא ממש מרחם על עצמך. כי אם אתה מרחם על עצמך, אז שב עם עצמך, חפש שאלות לא ברורות - ותתחיל לשאול אותן - זאת הדרך היחידה להתקדם.
אבל הדעאווין של "אין לי שאלות", זאת התאכזרות עצמית!
תנסה לספור כמה אנשים בכלל מכירים את אלוהים האמיתי. גם הוא זה לא מפריע לו... "
אמת.
הבעיה, שזה מפריע לאור תנחלסון.
כי אור תנחלסון אוהב באמת את החברים שלו.
וכל העבודה של אור תנחלסון היא להביא רוח חיים למסה הכללית.
כי זה שורש הרצון.
@אור תנחלסון:
האם אתה חושב שאתה אוהב את חבריך, יותר ממה שזה שגורם לך לאהוב אותם, אוהב אותם?
קודם כל תאהב את עצמך באמת ותיגאל את עצמך, אח"כ...
ואתה, צדיק אמת חמוד שלי, תעזור לי בזה.
כי אתה מבטיח 100 אחוז אושר + 100 אחוז הצלחה.
ואתה תקיים!
@אור תנחלסון:
אני אקיים וההתחייבות בעינה עומדת. אתה תעשה את החלק שלך, ואני אמלא את החלק שלי.
אני אוהב את עצמי באמת ואני גאלתי את עצמי.
ואף על פי כן אני ממשיך לרצות ולעשות ולחיות ולהנות.
מזכיר לך משהו?
ואף על פי שלפני שניה שאלתי שאלה, עדיין אין לי שום שאלות.
ו הדעאווין הוא רק בעיני המתבונן.
יש מבין?
איפפפ
גם בדיחות הפסקת להבין?
או שזה אני הפסקתי (-: ?
אליעד, אני רואה שאתה מכבד את השבת, כי כל השאלות והתשובות היום הם לגבי אלוהים (-:
ואגב, בהקשר לכל הנושא.
ישנה בדיחה:
פסיכי אחד, החליט לתלות תמונה בבית שלו, על הקיר.
תוך כדי זה שהוא מחזיק מסמר, הוא התחיל לדפוק עליו עם פטיש.
אלא מה? המסמר היה הפוך, והוא דפק על החוד.
הייתה דפיקה בדלת וחבר פסיכי שלו נכנס. כשראה אותו דופק את המסמר, החבר אמר:
אתה לא רואה שאתה לא עושה טוב? המסמר מתאים לקיר ממול (-:
הכול בעיני המתבונן, אליעד.
כדי שאדם יוכל להבין משהו, או, לדעת משהו, ראשית עליו "למחוק" כל מה שהוא חושב שהוא יודע.
זה כולל מידע לגבי "אלוהים".
למשל
אתה נמצא באי בודד.
פתאום אתה רואה מולך יהלום בגודל של סלע ענק.
אם לא היית יודע שזה יהלום והיה לו צורה של ספסל, מין הסתם היית מתייחס אליו כמו לספסל או כיסא.
אם אתה לבד באי, האם יש לו שימוש כיהלום?
כל מה שקורה, קורה כתוצאה מראיית הדברים דרך עיני האחרים, וזה כולל את "הדרך לראות את אלוהים".
טוב, נו, אמשיך מחר כי האלכוהול גורם לי לראות את אלוהים גם בתוך הג'וק שראיתי עכשיו.
או שהוא באמת בתוכו (-: ?
לילה טוב (-:
בוקר טוב אליעד (-:
קראתי על הדמות המצויירת.
יודע מה זה מזכיר לי?
עגבנייה וביצה מתחממות על מחבת.
העגבנייה מסתכלת על הביצה ואומרת: נכון שמאוד חם?
הביצה מסתכלת על העגבנייה ואומרת: יו, עגבנייה מדברת!
יום טוב.
שלום אליעד
קראתי קראתי לאחרונה מספר מאמרים שלך ועוד מאמרים של קואוצ'ינג ומודעות. לאור מצב שקרה לי שבו התנגדתי למאורע שבמציאות, וניסיתי מספר פעמים עד שקיבלתי תשובה שלילית לגבי אותו מצב, זה העלה אצלי שאלה.
היכן עובר הגבול בין לקבל את המציאות, כמו שכתבת במאמר, להוציא עצמך מכללי המשחק בכך שאתה מבין מאיפה נובע הרצון וגם לרצות את זהשאתה לא רוצה את המציאות, לרצות את הטוב כמו את הרע, כמו שאתה צופה בסרט כצופה חיצוני כך לצפות בעצמך, ועוד דבר חשוב לחיות את ההוויה יחד עם זאת. וכאן נכנסת השאלה, הרי בהרבה מצבים בחיים אדם נמדד בכח הרצון שלו ובהגדרת היעדים שלו, כמו שהוא רוצה להתקבל לסיירת, או להשיג משהו אחר, ואז יש את האימרה, שהמכשולים באים לראות עד כמה הוא מוכן להתאמץ ואם אכן יתאמץ סימן שזה חשוב לו מאוד ובעזרת כוח רצון עז יוכל להשיג מבוקשו, ואם לא ירצה מספיק, לא ישיג. בין שני המצבים שציינתי, יש חפיפה שגובלת בסתירה.
כי אם אני רוצה משהו מאוד מאוד ואינני משיג את הדבר, האם צריך לקבל את המציאות, או להתאמץ ולהשתדל ולא לקבל את המצב.
אין זה מסוג שאלות של כלל אצבע, וברור שכל מקרה לגופו, אבל עדיין ברמה העקרונית איך מתיישבים שני המצבים הללו.
אשמח לתשובה, או להפנייה למאמר שמתייחס בצורה ברורה ובהירה לסוגייה הזו
תודה ויישר כוח על פועלך
נועם
שלום נועם! אני חושבת שהדילמה האם לקבל מציאות או לא היא מיותרת לחלוטין
להתווכח עם עצמך לגבי מה נכון לעשות ומה לא נכון זהו סתם בזבוז אנרגיה מיותר.
צריך לקחת פסק זמן, לנקות את הראש, להתחבר לעצמך ולשאול את עצמך:
מה אני רוצה באמת? מה אני מקבל או לא מקבל?
לא משנה מה תהיה התשובה.
העיקר שתהיה מחובר לעצמך!
וכמובן תמשיך לשאול שאלות, בהצלחה!