אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד? ✔ האם קיימת בחירה חופשית באמת? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בנושא הבחירה החופשית... - בחירה חופשית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
בחירה חופשית, דטרמיניזם, רצון חופשי, חופש הבחירה, עילה ועלול, שורש הבחירה החופשית, התנהלות מתוך בחירה, בחירה חופשית ביהדות, רצון בחירה, מאמן אישי, כח הבחירה על פי תורת הקבלה, בעיית ידיעה ובחירה, בחירה חופשית בפילוסופיה הכללית, אימון עסקי, הכל צפוי והרשות נתונה, אקסיומת הבחירה, סיבה ומסובב, השקפה דטרמיניסטית, סיבתיות חיצונית, חופש הבחירה, הכל מלמעלה, אימון אישי, הבחירה החופשית, סיבתיות פנימית, סיבתיות דטרמיניסטית, עקרון הדטרמיניזם, בחירה חופשית מלאה, ידיעה או בחירה, מאמן עסקי, הכרח כפוי, זכות הבחירה, בחירה וגורל, חופש הרצון, ידיעה בחירה, בחירה וידיעה ביהדות, ייעוץ אישי, סיבה ותוצאה, מדריך אישי, סיבתיות חומרית, בחירה חופשית,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:05בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
האם קיימת בחירה חופשית באמת?

הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בנושא הבחירה החופשית, ומנסה להראות כיצד המושגים "בחירה חופשית" ו"העדר בחירה חופשית" הם למעשה ביטויים שונים לאותו הדבר. אליעד פותח בטענה כי בחירה חופשית משמעותה פעולה שהרצון קדם לה. אם אדם בוחר פעולה מסוימת, הרצון של אותו אדם הוא שבחר את הפעולה הזו. מכאן עולה שאלה מהותית: מה גרם לאדם לרצות את מה שהוא רוצה?

אליעד מציע שתי אפשרויות מרכזיות לגבי השאלה הזאת. אפשרות ראשונה היא שהכל מתרחש באקראיות מוחלטת. במצב כזה, הבחירה כלל לא קיימת, כיוון שאין סדר או סיבה כלשהי לאירועים. האפשרות השנייה מניחה קיום של תכנון כלשהו בעולם, כלומר, שיש תבונה או ישות כלשהי בעלת רצון, והיא שמניעה את הדברים.

מהו הרצון הראשון, והאם הוא נבחר?

אליעד ממשיך לעומק השאלה ומציע לבחון את הישות או התבונה הראשונה שמניעה את העולם. הוא שואל האם לתבונה זו יש רצון כלשהו, והאם היא בעצמה רוצה את הרצון הזה. ההנחה של אליעד היא כי מי שבאמת בוחר הוא לא מי שמבצע פעולה, אלא מי שיוצר את הרצון המוביל לפעולה זו. לכן, אם מישהו גורם לאדם אחר לרצות לעשות משהו, אותו גורם הוא שבחר ולא האדם עצמו.

השאלה המרכזית של אליעד היא מה יצר את הרצון הראשון? מה קדם לו? האם הרצון הראשון הוא תוצאה של בחירה או לא? אליעד מציין כי כאשר מדברים על הנקודה הראשונה, הפרספקטיבה משתנה, כיוון שבשורש של הדברים, שהוא מעל לזמן ומקום, לא ניתן לדבר על "רצון" ו"עשייה" כפעולות נפרדות בזמן. במקום זה, בשורש הדברים, הרצון והעשייה הם דבר אחד, מתרחש בו - זמנית.

מדוע הרצון הראשון לא יכול להיווצר מסיבה?

כאשר דנים בשאלת הרצון הראשון, נשאלת השאלה האם הוא נוצר מסיבה כלשהי או שמא הוא נוצר באופן אקראי לגמרי. אם הרצון הראשון נוצר מסיבה, מיד נשאל מה הסיבה שהובילה לסיבה הזו וכך הלאה עד אינסוף, מה ששוב שולל את רעיון הבחירה החופשית. לעומת זאת, אם הרצון הראשון נוצר ללא סיבה, המשמעות היא שהוא אקראי, וגם כאן אין בחירה חופשית, כי לא הייתה סיבה שתיצור בחירה כלשהי.

אליעד מבהיר שהשאלה אם הרצון הראשון נוצר מסיבה או ללא סיבה היא בעצם שאלה טיפשית. מדוע? כי הוא מציע רעיון לפיו הרצון הראשון יכול היה להיווצר מעצמו, על ידי אותו "כלום" או "העדר רצון", שאותו הוא מתאר כישות בלתי מוגדרת, חסרת סיבה. במצב כזה, אם אותו "כלום" יצר את הרצון, הרי שהוא עשה בחירה כלשהי. גם אם אנחנו לא מבינים כיצד בדיוק הוא עשה את זה, עדיין הוא זה שעשה, ולכן לא ניתן לומר שאין בחירה.

מצד שני, אם מקבלים שהרצון הראשון נוצר ללא סיבה, אז שוב, זהו מצב של חוסר בחירה, כיוון שלא היה דבר שהניע את הרצון הזה להיווצר. אליעד טוען כי שתי נקודות המבט הללו משנות את ההגדרה של מהי בכלל בחירה. כלומר, גם פעולה שנעשית ללא רצון יכולה להיחשב כבחירה אם היא מתרחשת בפועל.

האם אפשר להבין את הבחירה כמציאות אפשרית בלבד?

אליעד מוסיף פרספקטיבה נוספת: עצם השימוש במושג "בחירה" מניח את האפשרות שיש גם "אי - בחירה". אם קיימת אפשרות לבחור, משמעות הדבר היא שהבחירה איננה הכרחית ויכלה להיות גם אחרת. הוא מציע לשאול מדוע דווקא הבחירה הזו נעשתה ולא אחרת, שהייתה יכולה להיות אקראית לחלוטין. כך עולה שההבדל בין בחירה לאקראיות או חוסר בחירה הוא עצמו רק עוד מושג נברא.

מעל כל ההבחנות הללו, טוען אליעד, קיים דבר כללי וגבוה יותר. ברמה העליונה הזו אין משמעות להבדלים בין מושגים כמו "סיבה", "רצון", "בחירה" או "אקראיות". ברמה זו, כל המושגים הם אפשרויות בלבד, ואף אחת מהם אינה מחויבת. במקום זאת, קיימת אמת אחת כללית יותר, שבה אין שום הבדל בין קיום הבחירה להעדרה.

מהו המסר המרכזי על בחירה חופשית?

המסר המרכזי שאליעד מציע לנו לקחת מכאן הוא שחשוב להתבונן לעומק במושגים של בחירה, רצון וסיבה. ככל שאדם מעמיק בהתבוננות זו, הוא מגלה שמעל כל ההגדרות והמושגים קיימת מציאות אחת, שבה ההבדלים בין בחירה להעדר בחירה מתבטלים לחלוטין. לכן, התכלית של ההתבוננות בשאלה אם יש בחירה או אין בחירה היא להגיע לאחדות מוחלטת של ההבנה, בה כבר לא קיימת הפרדה בין מושגים אלה.
מהו הקשר בין בחירה חופשית לבין העדר בחירה חופשית?

הנושא המרכזי בהרצאה הוא הבחירה החופשית, ובמהותו של הקיום האנושי בהקשר זה. אליעד מציע פרספקטיבה מסוימת שיכולה להראות כי בחירה חופשית וחוסר בחירה חופשית הן למעשה אותו הדבר.

האם קיימת בחירה חופשית? אליעד מציע שנשאל שאלה מהותית: אם כל הדברים בעולם הם אקראיים, אז למעשה אין בחירה חופשית - השאלה מתייתרת. מובן, אם כן, כי עצם קיום השאלה כבר מניח את קיומה של איזו בחירה, כיוון שבחירה תמיד מתחילה מרצון.

מהו הרצון הראשון, ומה יוצר אותו?

בהמשך, עובר אליעד לשאול על הרצון הראשון. כאשר אנו שואלים מה קדם לרצון הראשון, האם יש משהו שבחר אותו, הדיון מתפצל לכמה כיוונים. אם אנחנו מניחים קיום של תבונה ראשונה שמניעה את כל הקיום, אנו שואלים: האם לתבונה הראשונה יש רצון? האם היא בחרה לרצות?

אליעד מציין כי אם ישות כזו קיימת, מי שבאמת בוחר אינו מי שעושה, אלא מי שיוצר את הרצון. כלומר, אם יש רצון, מישהו בחר את הרצון. בהנחה שהרצון הראשון הוא בלתי מוסבר לחלוטין, האם ניתן להניח שיצרנו אותו מתוך רצון, או שמא הוא נוצר במקרה?

האם הרצון הראשון נוצר מתוך סיבה?

ההמשך מחדד את השאלה האם הרצון הראשון נוצר עם סיבה או בלעדיה. אם יש לו סיבה, אז כל מה שמוביל אותו עדיין מצביע על סיבה, ובכך למעשה נשללת הבחירה החופשית. מאידך, אם הרצון נוצר בלי סיבה, הרי שמדובר במשהו אקראי, שלא נבחר מתוך בחירה.

אליעד טוען שזו שאלה טיפשית. מה הכוונה? אפשר להניח כי הרצון הראשון נוצר "מעצמו", כלומר, משהו כלשהו, בין אם נקרא לו כלום או העדר רצון, עשה את הבחירה הזאת. השאלה אם הרצון הראשון נוצר מתוך סיבה או ללא סיבה היא בעצם לא נכונה, כיוון שמישהו או משהו יצר אותו.

הרצון הראשון - האם הוא מחייב?

כאשר שואלים האם הרצון הראשון נוצר מתוך "בחירה", התשובה היא למעשה מורכבת: מצד אחד, אם משהו עשה את הבחירה הזו, אז גם אם לא נבין איך נוצר הרצון, עדיין יש כאן הבחירה של אותו "משהו". מצד שני, אם אין סיבה לרצון, אז בעצם אין מדובר בבחירה, כי לא הייתה שום סיבה שתניע אותו.

ההשקפה המובאת פה מציעה שתי פרספקטיבות שיכולות לשנות את הגדרת הבחירה עצמה:
  • למרות שעשית משהו מבלי לרצות אותו, עדיין עשית אותו - האם זה לא הבחירה שלך?
  • כאשר אנחנו מדברים על "בחירה", עצם הצהרה כזו יכולה להניח כי יש גם את האפשרות שאין בחירה, כלומר, אנחנו יכולים לומר שבחירה חופשית לא קיימת אם לא הייתה אפשרות שלא לבחור.
האם אפשר להבין את הבחירה כחלק ממערכת כללית יותר?

לסיום, אליעד מציע כי כל המושגים של בחירה, חוסר בחירה, סיבה ורצון, הם בעצם רק אפשרויות בהן אנחנו בוחרים להגדיר את הדברים. כל הבחירות וההגדרות יכולות להתקיים תחת משהו כללי יותר, שבו כל הבחירות הן בעצם "היו" גם אם לא היו.

המסר המרכזי של הרצאה זו הוא להעמיק בהבנה לגבי מהות הבחירה, ולראות כיצד המושגים של "רצון" ו"בחירה" קשורים לאמיתות מקיפות יותר של היקום.
הפעם אני רוצה לדבר על הבחירה החופשית, ואני אתן עוד נקודת מבט על הבחירה החופשית.

אסביר פרספקטיבה מסוימת שתראה שבחירה חופשית וחוסר בחירה חופשית הן אותו הדבר.

והיה והכל אקראי כאן בעולם, אז ממילא אין בחירה חופשית ואין שאלה.

ומהזוית שאפשרי שכן יש בחירה, אדם רצה משהו ובחר לעשות את הדבר המסוים שבחר בו.

ויש אפשרות גם לקחת ישות שהיא לא דווקא אדם, ישות כלשהי שיכולה לבחור.

וניקח לדוגמה שיש תבונה ראשונה המניעה את העולם, ונשאל:

האם התבונה הראשונה, האם יש לה מצידה רצון כלשהו?

האם היא רוצה את הרצון של עצמה?

כי באמת, בסופו של דבר מי שבאמת בוחר זה לא מי שעושה, מי שבוחר זה מי שיוצר את הרצון שיוצר את העשייה

אם מישהו יוצר את הרצון הוא זה שבוחר את העשייה.

ומה בעצם יוצר את הרצון הראשון, ומה בעצם קדם לרצון הראשון?

והשאלה היא האם מישהו בחר את הרצון של עצמו, ומדובר ביחס לכוח הראשון

ביחס לישות הראשונה.

ויש לציין שמצד הפרספקטיבה שמעל הזמן והמקום, לא שייך להגיד רצה ועשה

כי רצה ועשה, הן שתי נקודות בציר הזמן. ובשורש אין פער בין רצה ועשה, הרצה ועשה

הם בו זמנית, אין זמנים בכלל באחדות, בשורש.

ובעצם זה אומר שהרצון הראשון לא רצה, כי אם רצה ועשה הם בו זמנית, אז זה או רק רצה

או רק רצה, ויש להעמיק ולהבין שבשורש אין רוצה, יש עשייה ללא רצון

כך שלא שייך להגיד שרצית לעשות בשורש של כל הדברים.

והמיקוד כעת הוא ברצון, כי בשלב מסוים יש רצון, והעשייה נעשית בגלל הרצון

ונבדוק מהו הרצון הראשון, ומה יצר אותו?

וישנה שאלה האם הרצון הזה הוא מחייב, האם משהו הכריח אותו להיווצר?

כי אם כן, הרצון הראשון הוא גם כן ללא בחירה, ואם שום דבר לא הכריח אותו לרצות / להיבחר

אז ממילא הוא אקראי לגמרי, ואז אין לו שום סיבה ואם אין לו שום סיבה, אז גם כן אין בחירה.

וניתן כאן נקודה מאד מעניינת, כי מצד האמת, השאלה הזאת היא טיפשית, ולמה היא טיפשית?

כי אפשר להגיד, בא נניח השכוח רצון הראשון נוצר מעצמו, OK...

אז אותו כוח ראשון שנוצר מעצמו, אותו הכלום, הוא זה שבחר שיהיה רצון.

הרצון הלו מוצר ממשהו, השאלה אם נוצר עם סיבה, בלי סיבה, והדבר הראשון שנוצר

האם נוצר מתוך בחירה, או ללא בחירה? ואי אפשר להגיד אפילו שלכוח הראשון אין בחירה

כי הוא זה שעשה, ובדיוק כשם שעשה, הוא יכל גם לא לעשות, וזה אומר שהוא בחר.

זאת אומרת שגם אם אנחנו לא מבינים, איך התהווה הרצון הראשון, עדיין אנחנו מבינים שמשהו מהווה את הרצון הזה, עדיין משהו מהווה את הסיבה שיש רצון, יש בחירה שנתהוותה על ידי משהו.

ומצד שני מאחר שהדבר הזה הוא ללא סיבה וללא רצון, ממילא זה אור שאין פה בחירה.

ואני יחדד את זה עוד פעם, הרצון הראשון, והסיבה הראשונה, הם נוצרו ללא סיבה.

כי אם יש סיבה, תמיד נשאל מה הסיבה, ואם יש רצון, תמיד נשאל מה הרצון של הרצון

ומה הרצון הראשון. כלומר, הרצון הראשון, מה שקדם לו הוא העדר רצון, והסיבה הראשונה

מה שקדם לה, הוא העדר סיבה.

וכאן יש לנו שתי נקודות מבט: אפשרות אחת זה לומר: שאי אפשר להגיד שלא בחרו את הדבר

כי משהו עושה אותו!! כי משהו יצר את הרצון, משהו יצר את הסיבה, ולא משנה שקוראים לו העדר רצון, ולא משנה שקוראים לו העדר סיבה, או שקוראים לו כלום, בלתי מוגדר או בלתי מובן!

זה לא משנה, אבל בעיקרון, לא שייך להגיד שהוא לא בחר. מה זאת אומרת להגיד שהוא לא בחר, הרח הוא עשה את זה, אז איך זה שהוא לא בחר?

ומצד שני בגלל שלדבר הזה אין רצון ואין סיבה, לא שייך להגיד שהוא בחר.

ואלו שתי נקודות מחשבה, שמשנות את הגדרת הבחירה, מה זאת אומרת?

גם אם עשית משהו

ולא רצית לעשות אותו ובכל אופן עשית, זה גם נקרא שבחרת.

ואתן עוד נקודת מבט והיא: שכאשר אנו אומרים את המילה בחירה

זה אומר שיש את האפשרות שגם אין בחירה, זאת אומרת אם מישהו אומר שהוא בחר לעשות את כל מה שקורה

זה אומר שהדבר הזה שהוא בחר, הוא רק אפשרי, כי אם הוא בחר

פירושו שהוא יכול היה גם לא לבחור

ואז נשאל, מה גרם למציאות להיות כזאת שבה הכוח הראשון בחר, ולא לא בחר?

הרי באותה המידה שהוא בחר לעשות בחירה מושכלת כפי שהוא בחר, הוא יכול היה שלא לבחור.

אז מה בעצם גרם לכוח הראשון לעשות בצורה מושכלת, ולא בצורה אקראית?

ובעצם מה שאני אומר, שהבחירה וההעדר בחירה, גם היא עצמה נבראה, זאת אומרת

שמעל הבחירה ומעל החוסר בחירה, או החוסר סדר, או אקראיות

ומעל כל ההגדרות האלו, יש דבר שהוא כללי יותר, שבו המחויב, והאפשרי, והבחירה והאין בחירה

והמוכרח, והלא מוכרח, והרצון והאין רצון, והסיבה והאין סיבה, כי גם להגיד יש סיבה ואין סיבה

זה מעצמו רק אפשרות.

ויש דבר מחויב, מעל הכל, שבו אין הבדל בין יש סיבה לאין סיבה, בין יש רצון או אין רצון

וזה היה חומר למחשבה בנוגע לשאלה האם יש בחירה או אין בחירה?

ושכל אחד ואחד, יתבונן בדבר, עד שיגיע לאחדות מלאה של הבנה.
משפחה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, מחזירים בתשובה, טכניקות לשכנוע, טכניקות ויכוח, יהדות, בחירה חופשית, לשמור מצוות, מתן תורה, שמירת מצוות, חוזרים בתשובה
...על הנושא, או להתעקש לפתוח את הדברים? האם כדאי לכפות שיחות על אמונה עם בני משפחה? אליעד מסביר שהמטרה בסופו של דבר היא להגיע למצב שבו אפשר לדבר בפתיחות ובכנות עם כל בני המשפחה על הכל, כולל על האמונות השונות. יחד עם זאת, הוא מזהיר מהטעות הנפוצה של התעקשות לדבר על נושאים שהצד השני לא מוכן או לא מסוגל להתמודד איתם. אליעד מדגים זאת בדימוי של לדבר עם הקיר - גם אם אתה לא מסכים עם הקיר, אתה לא פוגע בו ולא מכריח אותו להשתנות, אתה פשוט מניח לו כפי שהוא. הגישה...
אקראיות, סיבתיות, זיכרון אקראי, סיבה ותוצאה, הכל צפוי מראש, השקעה בשוק ההון, השקעה בבורסה, דטרמיניזם, בחירה חופשית, האם לכל דבר יש סיבה? האם הכל אקראי?
אקראיות, סיבתיות, זיכרון אקראי, סיבה ותוצאה, הכל צפוי מראש, השקעה בשוק ההון, השקעה בבורסה, דטרמיניזם, בחירה חופשית, האם לכל דבר יש סיבה? האם הכל אקראי?
...- ייתכן שהבמאי של המציאות החליט מראש שבסוף החודש האדם יקבל כסף, בלי קשר לעבודה שלו. העבודה יכולה להיות רק הצדקה או סיפור שהאדם מספר לעצמו כדי לתת היגיון וסיבתיות למה שקרה. באופן דומה, אם מישהו דוחף אותך ברחוב ואתה מגיב אליו, אתה עשוי לחשוב שהתגובה שלך נבעה מכך שהוא דחף אותך. אבל בפועל, ייתכן שאין קשר אמיתי בין הדברים, והסיבתיות היא רק פרשנות שהמוח שלך מעניק לסיטואציה אחרי שהיא כבר התרחשה. האם המציאות היא אקראית לחלוטין או שיש יד מכוונת? אליעד מסכם...
שאלות לאלוהים, נעשה ונשמע, התורה כמשל, הוכחות למתן תורה היה או לא היה, מעמד הר סיני, מי כתב את התורה? מי נתן את התורה? הוכחות לאמיתות התורה מן השמים, בחירה חופשית, אמונה באלוהים, תורת הסוד, חוכמת הקבלה
שאלות לאלוהים, נעשה ונשמע, התורה כמשל, הוכחות למתן תורה היה או לא היה, מעמד הר סיני, מי כתב את התורה? מי נתן את התורה? הוכחות לאמיתות התורה מן השמים, בחירה חופשית, אמונה באלוהים, תורת הסוד, חוכמת הקבלה
...התורה היא רק משל, אז מה ההבדל בין ספר התורה לבין כל ספר אחר בעולם, כמו כתבי דאעש או אפילו עיתון יומי? הוא מציג דוגמה הומוריסטית איך אפשר לקחת ידיעה פשוטה מעיתון, כמו כלב נשך אדם ברחוב, ולפרש אותה כסודות עמוקים של הבריאה. לטענתו, אפשר לעשות זאת לכל טקסט, וכך גם לספרי פנטזיה כמו הארי פוטר. אליעד מבהיר שהפרשנות הזו מחלישה את הטיעון לפיו התורה היא מיוחדת או קדושה, כי אם הכל משל בלבד - אז במה בדיוק התורה שונה מכל טקסט אחר שניתן לפרש כך? האם התורה נכתבה...
נקמה וסליחה, איך לא לרצות לנקום? איך לסלוח למי שפגע בך? איך לא להיפגע מאנשים? איך לסלוח לאנשים? איך לוותר על הרצון לנקמה? איך להתייחס לבן אדם כמו לרובוט? למה מישהו פגע בי? עובדות ופירושים, למה אני נפגע מאנשים? בחירה חופשית
נקמה וסליחה, איך לא לרצות לנקום? איך לסלוח למי שפגע בך? איך לא להיפגע מאנשים? איך לסלוח לאנשים? איך לוותר על הרצון לנקמה? איך להתייחס לבן אדם כמו לרובוט? למה מישהו פגע בי? עובדות ופירושים, למה אני נפגע מאנשים? בחירה חופשית
...שמישהו יורק עליכם - זה יפגע בכם. אבל אם כלב יורק עליכם, האם תיפגעו באותה מידה? כנראה שלא. ואם חיה כמו למה יורקת עליכם, האם תיקחו את זה באופן אישי? סביר להניח שלא. ואם גשם נופל עליכם - זה בכלל לא נחשב לפגיעה. כלומר, במקרים רבים תחושת הפגיעה קשורה לפרשנות שלכם למעשה ולא בהכרח לעובדות עצמן. האם הפגיעה היא עובדתית או תוצאה של פרשנות? ברגע שמפרידים בין מה שקרה בפועל לבין הפרשנות שנותנים לאירוע, אפשר לשנות את ההרגשה. לדוגמה, אם נחתכת מסכין - האם תחשבו...
דיקטטורה ורצון חופשי, מהי הדיקטטורה של הרצון העצמי? מי הדיקטטור האמיתי? המרדף אחרי מילוי הרצון, המרדף אחרי הרצון להרגיש טוב, הדיקטטורה של האגו, איך הרצון שולט באדם? הדיקטטורה של השכל, הדיקטטורה של המוח, קורונה ודיקטטורה
דיקטטורה ורצון חופשי, מהי הדיקטטורה של הרצון העצמי? מי הדיקטטור האמיתי? המרדף אחרי מילוי הרצון, המרדף אחרי הרצון להרגיש טוב, הדיקטטורה של האגו, איך הרצון שולט באדם? הדיקטטורה של השכל, הדיקטטורה של המוח, קורונה ודיקטטורה
...דיקטטורה של הרצון העצמי? אחת המילים הכי נפוצות והמפחידות שעלו בתקופת הקורונה היא דיקטטורה. אנשים רבים חוששים שהקורונה תוביל לדיקטטורה או שאנחנו כבר נמצאים בה. אבל לפי אליעד, הדבר המצחיק הוא שאנשים כלל לא שמים לב לכך שהם כבר חיים תחת דיקטטורה אמיתית וקיימת - לא של ממשלה או ראש ממשלה, אלא של הרצון העצמי שלהם. מי הוא הדיקטטור האמיתי ששולט באדם? דיקטטור הוא מישהו ששולט באדם בכוח, שמחליט עבורו החלטות ואוסר עליו להטיל ספק בשלטונו. במובן העמוק והאמיתי ביותר...
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
...של הבן אדם מהיבט מסוים זה מגניב זה טוב זה יפה זה מדהים מהיבט אחר שזה גם חסרונו, שזה כבר נושא אחר בפני עצמו אבל בגדול שזה חסרונו ולכן גם מי שיודע לשכנע כל אחד בכל דבר הרבה פעמים הוא לא יעשה את זה בגלל שהוא רוצה שלפעמים יהיה גם לא כרצונו, הוא לא רוצה שהכל יהיה כרצונו תמיד אם הכל כרצונו תמיד גם בזה יש חסרונות וזה כמובן נושא אחר ולכן מה אני מנסה לומר שמי שלומד את הנושא של שכנוע ויודע את כל הנושא הזה של שכנוע על תומו גם הוא מסכים שיש מצבים שלא צריך לשכנע...
מודעות עצמית, חיפוש האמת בלי אינטרסים, למה לחפש את האמת? לרצות לדעת את האמת, חיפוש אושר, הארה רוחנית, ביטול הבחירה החופשית, הסיפור של אליעד כהן, איך להגיע להארה? התפתחות רוחנית
מודעות עצמית, חיפוש האמת בלי אינטרסים, למה לחפש את האמת? לרצות לדעת את האמת, חיפוש אושר, הארה רוחנית, ביטול הבחירה החופשית, הסיפור של אליעד כהן, איך להגיע להארה? התפתחות רוחנית
...התוצאות, מפריע לחיפוש האותנטי אחר האמת. כאשר אנחנו מחפשים את האמת מתוך אינטרס אישי, אנחנו חוסמים את עצמנו מלראות את האפשרויות השונות, והאמת נותרת מעוותת או לא שלמה. האם אפשר לדעת את האמת כאשר יש לנו אינטרסים? אליעד מסביר שכאשר אדם מחפש את האמת מתוך אינטרס אישי, הוא למעשה לא מחפש את האמת עצמה, אלא רק את מה שמתאים לאינטרס שלו. כך למשל, אדם שמחפש תשובות שיתאימו לו או שירגיעו אותו, לא יוכל להבין את האמת במלואה, כי האינטרס שלו חוסם אותו מלראות את כל התמונה...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
...שליטה על הרצונות והמחשבות שלנו, בעוד שמציאות זו בעצם מכילה אותנו בתוכה. בכדי להבין את המהות של הזמן והמקום, מציע אליעד להפעיל בחיים את השאלה האם כל פעולה, מחשבה או רצון הם מחויבים או אפשריים. האם באמת חייבים את כל מה שנראה לנו כל כך טבעי? זהו תהליך של חקירה והבנה שהזמן והמקום הם בסך הכל צורות שמבניות את כל מה שמזוהה כמציאות. כחלק מההסברים על רצון, אליעד מציין את המושג של מהות מול צורה. דוגמאות רבות מובאות למען המחשת רעיון זה, כמו למשל שהאדם לא רוצה...
בחירה חופשית חלקית, בחירה חופשית מלאה, העדר בחירה חופשית, יש מאין, איך נוצרה הנפרדות, אחדות ההפכים
בחירה חופשית חלקית, בחירה חופשית מלאה, העדר בחירה חופשית, יש מאין, איך נוצרה הנפרדות, אחדות ההפכים
...ידי משהו שמקדים אותו. לפני שנוצר המושג רצון בכלל, לא היה רצון, ולכן לא הייתה כלל אפשרות לבחור. כלומר, גם אלוהים, במובן העמוק ביותר, אינו חופשי לחלוטין. מה מקור הנפרדות וכיצד נוצר יש מתוך אין? אליעד מציג שאלה מרכזית נוספת: איך מתוך אין נוצר יש, או איך מתוך אחדות מוחלטת נוצרה נפרדות. לדבריו, התשובה האמיתית היא שבאופן העמוק ביותר אין הבדל בין יש ואין, הם שניהם אותו הדבר עצמו. הנפרדות קיימת רק מנקודת מבט מסוימת, שבה האדם תופס את העולם כמורכב מפרטים שונים...
הכל צפוי והרשות נתונה, הכל מאלוהים, רצון חופשי, סתירות ביהדות, סתירות בתורה, בחירה וידיעה, בחירה חופשית, אלוהים יודע את העתיד, ידיעת הבורא, אלוהים יודע מה יהיה, אלוהים יודע מה יקרה
הכל צפוי והרשות נתונה, הכל מאלוהים, רצון חופשי, סתירות ביהדות, סתירות בתורה, בחירה וידיעה, בחירה חופשית, אלוהים יודע את העתיד, ידיעת הבורא, אלוהים יודע מה יהיה, אלוהים יודע מה יקרה
...מסביר כי לעיתים כאשר אנחנו מנסים להבין את הרעיונות הללו, אנחנו מצמצמים אותם להיגיון האנושי שלנו. המילים או ההבנות שלנו עשויות להיות מוגבלות, ולפעמים השכל שלנו לא יכול להכיל את המורכבות של רעיונות רוחניים גבוהים. הוא מציין שייתכן שבחירה חופשית יכולה להתקיים לצד ידיעת אלוהים, רק שאנחנו לא תמיד מסוגלים לתפוס את ההשלכות המלאות של רעיונות אלו. אליעד מציין את הדימוי של אדם שעשוי להבין את השפות השונות בדרך שבה הוא מתפוס את העולם, אך לא תמיד יש לו את הכלים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
לבחור להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הכל צפוי והרשות נתונה, דטרמיניזם, חופש הרצון, רצון חופשי, בחירה חופשית, איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...

לבחור בשקט נפשי אמיתי - הספר על: דטרמיניזם, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

בחירה חופשית להצליח בחיים - הספר על: הכל צפוי והרשות נתונה, איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Free-Will.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רצון חופשי, חופש הבחירה, חופש הרצון ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Free-Will.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 13:51:16 - wesi15