אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בחירה חופשית / חופש הבחירה - יש או אין? ✔ובו יתבאר עניין הבחירה החופשית. ונתחיל מהסוף, כי הסוף הוא שאין שום הבדל, בין... - בחירה חופשית, חופש הבחירה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
בחירה חופשית, דטרמיניזם, רצון חופשי, חופש הבחירה, סיבתיות, בחירה, ייעוץ אישי, בחירה חופשית של האדם, הכל מלמעלה, עילה ועלול, רבי נחמן בחירה חופשית, רצון עצמאי, פסיכולוגיה ובחירה חופשית, בחירה וידיעה ביהדות, בחירה חופשית ביהדות, חופש בחירה, בחירה וגורל, התנהלות מתוך בחירה, בחירה חופשית פרדוקס, בחירה חופשית, אימון אישי, דטרמיניזם, בעיית ידיעה ובחירה, ליברטאניזם, קארמה, רצון בחירה, חרדת חופש בחירה, פעולה על בחירה חופשית, סיבתיות דטרמיניסטית, הכל צפוי והרשות נתונה, ידיעה בחירה, ידיעת האל, מאמן עסקי, כוח הבחירה, סיבתיות פנימית, הרצון החופשי, סיבה ותוצאה, טיפול אישי, שורש הבחירה החופשית, בעיית הבחירה החופשית,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨בחירה חופשית / חופש הבחירה - יש או אין?
ובו יתבאר עניין הבחירה החופשית. ונתחיל מהסוף, כי הסוף הוא שאין שום הבדל, בין יש בחירה לבין אין בחירה, כי כאשר הכל אחד ואין שום שינוי כלל, אז ממילא לא שייך שום יש או אין בחירה, ולכן אין שום שאלה כלל. וכעת נתחיל לבאר את הדבר מהתחלתו ועד סופו.

כי יש כמה רמות שונות של תפישת הבחירה החופשית. והתפישה הנמוכה ביותר, היא התפישה הנפוצה ביותר, והיא שיש לאדם בחירה חופשית חלקית. היינו שעל דברים מסוימים יש לאדם בחירה חופשית, ועל חלק מהדברים אין לאדם בחירה חופשית. וזאת התפישה של המון העם הטועים, שהם אינם משתמשים בשכלם וכולי.

ומי שיתבונן מעט פנימה, יראה כי לאדם יש בחירה חופשית לעשות כרצונו. וכל דבר שהאדם עושה, הוא עושה אותו מתוך בחירה, רק כי הוא רוצה אותו. כי יש טועים שנדמה להם שהם עושים דברים נגד רצונם, אבל כל דבר שהאדם עושה אותו, הוא עושה אותו כי זה מה שהוא רוצה לעשות. וכמו כן, האדם לא עושה שום דבר שהוא לא רוצה אותו.

ובחירה חופשית, היא תחושה שיש לאדם, כאשר הוא חווה ברגע אחד שהוא רוצה לעשות איזה דבר, ואח"כ ברגע אחר הוא חווה שהוא עושה את הדבר, אז הוא מדמיין וחווה שהדבר נעשה ברצונו, ואז הוא חווה שיש לו בחירה חופשית על עשיית הדבר.

אבל, מי שמתבונן מעט רואה, כי האדם, חופשי לעשות ככל העולה על רוחו. ולכאורה, האדם חופשי לגמרי. אבל מצד שני האדם הוא בעצם עבד גדול מאוד, משום שהוא מוגבל לעשות, רק כפי מה שהוא רוצה.

כי האדם יכול לבחור לעשות את מה שהוא רוצה, אבל הוא מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. והאדם לא יכול לעשות שום דבר נגד הרצון שלו. ואם פתאום יהיה לאדם רצון להשתגע, הוא לא יכול לעשות שום דבר נגד זה. והאדם לא יכול בשום דרך בעולם, לוודא שהוא לא ישתגע בעוד רגע אחד, ויתחיל לרצות להתנהג כמו משוגע.

והאדם לא יכול בשום דרך כלשהי, לעשות משהו נגד רצונו. והאדם לא יכול גם לא לשנות את רצונו, בלי שיהיה לו רצון אחר פנימי יותר, שהוא יגרום לו לשנות את רצונו. ואין האדם משנה את רצונו, אא"כ יש לו רצון אחר פנימי יותר, לשנות את רצונו. אבל בסופו של דבר, האדם פועל רק לפי מה שהוא רוצה, והוא לעולם לא בוחר שום דבר, נגד מה שהוא רוצה.

ומי שיתבונן עוד קצת פנימה יראה, כי הרצון של האדם הוא לא בשליטתו. כי האדם הוא כ"כ טועה, עד שנדמה לו שהוא בוחר לעשות כרצונו, ואז הוא מרגיש חופשי. אבל האדם הוא עבד, כי הוא לא בוחר את רצונו. כי לבחור, פירושו תהליך רצוני. ולכן אין אפשרות שהאדם יבחר את הרצון עצמו, מתוך רצון עצמי שלו.

כי האדם עצמו, לא בוחר מה לבחור. הוא בוחר את מה שהוא רוצה, אבל הוא לא בוחר מה לרצות. ולמרות שנדמה לאדם שהוא בוחר מה לרצות, הרי שזה תמיד בכפוף לרצון שלו, שהוא גורם לו לבחור מה לרצות.

ולומר שהאדם בוחר שיהיה לו רצון, פירושו שהאדם נמצא במצב שאין לו עדיין רצון, והוא בוחר את הרצון שלו עצמו. אבל אם אין עדיין לאדם שום רצון, אז הוא גם לא יכול לבחור בתהליך רצוני שום דבר, כי עוד אין לו שום רצון עצמי. ולכן אין שום אפשרות שהאדם יבחר את הרצון העצמי של עצמו. (וגם אלוהים לא בוחר את רצונו, מתוך רצונו. אלא ששם זה מתוך מהותו, גם אם זה בלי הגדרת רצון. ושם, גם הכל אחד ממש וכולי).

והרצון של האדם קיים אצלו, וגורם לו לסבול כל חייו. כי כל הסבל של האדם, כולו, רק בגלל שיש לו רצון. ומי שרוצה לדעת ממה הוא סובל, שפשוט יבדוק מה הוא רוצה. כי כל רצון, פירושו סבל, שהאדם חווה פחד שיקרה אחרת מרצונו. ושהאדם חווה שהמציאות טובה יותר, בצורה כזו ולא בצורה אחרת.

ומי שנדמה לו שהרצון שלו בשליטתו, שיואיל נא לנסות להפסיק ולבטל את רצונו. כי אם לא יהיה לאדם שום רצון כלל, לא יהיה לו שום רע כלל. כי בלי רצון, אין רע. כי הרע, הוא רק כאשר יש רצון כלשהו. וכשאין שום רצון, אין שום רע כלל. ואם האדם חושב שהרצון שלו בשליטתו, אז שינסה להפסיק אותו.

ומי שיתבונן אל תוכו, יראה שהרצון שלו פשוט קיים שם, בלי רצונו העצמי. וכל מה שהאדם מנסה כל חייו לעשות, זה להיפטר מהרצונות החסרים שלו, שהם כולם סיבת הסבל שלו. והרצון העצמי של האדם, לא יכול להיות מתוך בחירה אישית שלו, כי בנקודת העדר הרצון של האדם, שם לא שייך שום בחירה רצונית כלל כנ"ל.

ומי שיתבונן עוד קצת יראה, כי לא רק שהרצון שלו לא בשליטתו, אלא שאפילו הקיום העצמי שלו לא בשליטתו כלל. כי הרצון קיים, בגלל שהאדם עצמו קיים. כי תכף שהאדם מודע ל"אני" שלו, מיד יש לו רצון. כי "אני", פירושו לחוות חסר של מה שאינו "אני", וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. ולכן, ביחד עם תחושת ה"אני", באה תחושת הרצון, שהוא הרצון שיש לאדם להשלים את החסר שלו, ולהשיג את השלמות, של מה שנפרד ממנו.

והקיום העצמי של האדם עצמו, הוא לא בשליטת האדם עצמו. כי האדם עצמו לא בוחר אם להיות קיים או לא. והאדם יכול בכל רגע ורגע להיעלם לגמרי כלא היה כלל, והאדם לא יכול לעשות שום דבר בעולם, כדי להבטיח את זה, שברגע הבא הוא ימשיך להיות מודע לכך שהוא עצמו קיים. כי הקיום של האדם הוא לא בשליטתו, והוא גם לא יכול להיות בשליטתו. כי מי שאינו קיים עדיין, הוא לא יכול לגרום לעצמו להיות קיים.

והקיום של האדם עצמו, הוא לא יותר מאשר אפשרות בלבד, אך לא מעבר לכך. כי האדם יכול להיות קיים, או לא להיות קיים. והנשמה של האדם היא לא נצחית כמו שחושבים המון העם הטועים, כי שום דבר בעולם קיומו לא נצחי. כי אפילו העולם עצמו קיומו לא נצחי. כי שום דבר, קיומו הוא לא מחויב.

ואפילו הזמן והמקום עצמם, גם הם, קיומם לא מחויב. ומאחר שקיומם של הזמן והמקום הוא עצמו רק אפשרות, כי הם יכולים גם לא להיות קיימים, ממילא זה אומר ששום דבר בעולם קיומו לא מחויב, כי הכל קיים בתוך זמן ומקום כלשהו. וגם התודעה תופסת זמן ומקום. כי יש את הזמן והמקום של ה"אני" ושל התודעה, ויש את הזמן והמקום של מה שאינו "אני", שנפרד מה"אני" של האדם וכולי.

וזה בעצם אומר שיש לאדם בחירה חופשית לעשות כרצונו. אבל רצונו לא תלוי בו, וגם קיומו של האדם עצמו לא תלוי בו. כי האדם הוא חלק ממשהו אחר גדול יותר. שכאשר הוא משתנה לצורה כלשהי, אז כל העולמות כולם משתנים, וגם ה"אני" של האדם והרצון של האדם, גם הם משתנים. והדבר דומה לגוף האדם, שכאשר האדם עצמו בוחר לזוז, אז כל הגוף זז, כחלק מתהליך אחר גדול יותר.

ויש זרימה אחת ותהליך אחד של כל האירועים כולם, שאחד מתתי התהליכים שלו, הוא הרצונות והמעשים של האדם, שזה רק תהליך בלבד, שהוא חלק בלתי נפרד מכל שאר התהליכים.

ומצד האמת, אין שום בחירה חופשית כלל. כי הרצון של האדם הוא קורה ברגע אחד. והעשייה של האדם, היא קורת ברגע אחר. ואלו שני רגעים שנפרדים זה מזה, שכל אחד מהם קיים בפני עצמו. אך שום רגע הוא לא סיבת הרגע האחר, כך שאין שום בחירה חופשית כלל, אלא כל דבר הוא בפני עצמו.

ותחושת הזמן, גורמת לאדם לחשוב שיש המשכיות. ואז נדמה לאדם, שאם ברגע אחד היה רצון, וברגע אחר הייתה פעולה שתואמת את הרצון, אז הוא כנראה בחר את הדבר. והבחירה של האדם, פירושה הוא, שהאדם חווה שהדבר הוא כרצונו ותלוי בו. למרות שבאמת גם רצונו של האדם, וגם העשייה של האדם, וגם התוצאה של העשייה עצמה, כל אלו דברים, שנפרדים זה מזה ברגעים אחרים, ואין שום קשר ביניהם כלל, אלא כל אחד מהם בפני עצמו.

ומי שיתבונן עוד יראה, כי אין שום מקום שאין בו מקום ואין שום זמן שאין בו זמן. וה"אני" של האדם, נמצא בתוך הזמן והמקום. ולא בהכרח זמן ומקום "חומרי" ו"ממשי", אלא זמן ומקום באופן כללי, ששום דבר לא יכול להיות בלי זמן ומקום כלשהם. כי גם ה"אני" תופס מקום כלשהו בתוך המציאות כולה, והוא קיים בזמן כלשהו וכולי.

וזה בעצם אומר, שלמרות שלאדם נדמה שה"אני" שלו הוא ישות עצמאית, הרי שהמקום והזמן, ממלאים את ה"אני" של האדם. או במילים אחרות, המציאות ממלאת את ה"אני" של האדם. וגם אם נדמה לאדם שהוא ישות עצמאית שהיא נפרדת משאר הדברים, הרי שבפועל המקום והזמן והמציאות, הם ממלאים את האדם עצמו. ואין שום מקום וזמן, שאין בהם את המציאות עצמה.

וזה בעצם אומר, שהקיום של האדם, וה"אני" של האדם, והרצון של האדם, והפעולות של האדם, וכל מה שישנו, אלו הכל תנועות שונות של מרחב הזמן והמקום ושל המציאות עצמה. והאדם הוא לא יותר מאשר דמות דמיונית בתוך המחשבה של המציאות עצמה. כי אין שום הבדל כלל, בין ה"אני" של האדם, לבין כל דבר אחר, כגון לדוגמה דומם / צומח וכיו"ב, כי את הכל ממלאת הוויה אחת.

וכל תנועה של ההוויה, היא זו שמניעה את הכל, ובכלל זה גם את האדם עצמו ואת הישות והרצון שלו וכולי.

וכאשר האדם מבין את כל זה, אז הוא עובר לחוויה של ביטול הבחירה, שהיא התפישה הגבוה יותר, שבה האדם מבין שכל הקיום שלו, ובכלל זה ה"אני" ואילך החוצה, זה הכל לא יותר מאשר זרוע מבצעת של המציאות, וביטוי של ישות אחרת, שהיא זו שאחראית לכל מה שהיה הווה ויהיה במציאות כולה.

ומנקודת המבט הזו, האדם רואה גם, שכל הזמן והמקום כולם, וכל מה שיש בהם, אלו רק ביטויים וצורות שונות של ההוויה האחת של הכל. ושהוא לא שונה מכל דבר אחר שישנו או שאיננו. והוא רואה את האמת, כיצד היש, מתהווה מהאין בכל רגע מחדש וכולי. וזאת כמובן הדרגה השנייה, שהיא טובה יותר מאשר המחשבה של הטועים שחושבים שיש להם בחירה חופשית חלקית, אבל היא עדיין לא השלמות.

וכאשר האדם חווה שאין לו שום בחירה חופשית כלל, כי אפילו קיומו של ה"אני" שלו לא בשליטתו, אז מצד אחד הוא מרגיש מאוד משוחרר וחופשי, אבל מהצד השני הוא גם מרגיש מאוד מסכן, שאין לו שום בחירה כלל, ושהוא לא בוחר האם להרגיש טוב או רע.

כי גם קיומו של האדם וגם רצונו, הם לא בשליטתו של האדם, דהיינו, הטוב והרע של האדם הם לא בשליטתו. דהיינו, מנקודת המבט הזו, יש גם יתרונות וגם חסרונות, והכל יחסי כמובן, אבל שלמות אין בה.

ואח"כ כאשר האדם מתבונן עוד פנימה, אח"כ הוא רואה את האמת, שכל הנ"ל הוא אמת. ואז מתוך החוויה של האדם שאין לו שום בחירה כלל, מתוך זה האדם עובר לחוויה שיש לו בחירה חופשית מלאה על הכל.

כי אחרי שהאדם מתבונן היטב היטב בעין אמיתית על זה שהוא כלום ממש, שאפילו ה"אני" שלו הוא לא יותר מאשר צורה של משהו אחר, אז על ידי זה ה"אני" של האדם נעלם לו, והוא מקבל "אני" חדש, שהוא בעצם ה"אני" של אלוהים / המציאות, עצמם.

כי ברגע שהאדם מבין שה"אני" שלו הוא ביטוי של ישות אחרת, אז זה מביא את האדם למצב שבו, כאשר הוא אומר אני, הוא מתכוון לישות האמיתית שהיא זו שאומרת את ה"אני" דרכו. עד שהאדם אומר אני, וחווה את המציאות עצמה. וכאשר אנחנו אומרים שהאדם חווה שה"אני" שלו, הוא המציאות עצמה, היינו שהאדם חווה שה"אני" שלו זאת הישות האחת, שקיומה קודם לקיומם של הזמן...
סיבתיות, דטרמיניזם, אקראיות, מהי הסיבה הראשונה? סיבה ומסובב, לכל דבר יש סיבה, המסובב הראשון, משמעות החיים, הכל אקראי, בחירה חופשית, המפץ הגדול, פיזיקה, חוקי הטבע, סיבה לכל דבר
סיבתיות, דטרמיניזם, אקראיות, מהי הסיבה הראשונה? סיבה ומסובב, לכל דבר יש סיבה, המסובב הראשון, משמעות החיים, הכל אקראי, בחירה חופשית, המפץ הגדול, פיזיקה, חוקי הטבע, סיבה לכל דבר
...יש סיבה, המסובב הראשון, משמעות החיים, הכל אקראי, בחירה חופשית, המפץ הגדול, פיזיקה, חוקי הטבע, סיבה לכל דבר מהו הקשר בין סיבתיות לדטרמיניזם ולאקראיות? הנושא המרכזי בהרצאה הוא סיבתיות, דטרמיניזם ואקראיות, ושאלת מהי הסיבה הראשונה? נבחנת לאורך השיחה. השאלות העמוקות שמועלות בהן מצביעות על הדרך בה אנו מבינים את העולם סביבנו, את משמעות החיים ואת הבחירה החופשית. אליעד מתחיל את הדיון בשאלה האם לכל דבר יש סיבה, והאם אפשר לדעת את הסיבה הראשונה - זו שהחלה את...
הבחירה והידיעה, הכל צפוי והרשות נתונה, בחירה וידיעה, ידיעת הבורא ובחירה חופשית - מה האמת?
הבחירה והידיעה, הכל צפוי והרשות נתונה, בחירה וידיעה, ידיעת הבורא ובחירה חופשית - מה האמת?
...פה? מה זה הדבר הזה? אלוהים היה אומר, תקשיב אני עושה פה את מה שקורה אני אחראי למה שקורה פה, עכשיו זה יכול להיות שזה שנוסע ברכב לא מרגיש שיש מישהו שגורם לו לנסוע ברכב, יכול להיות שיש לו בחירה ואולי אין לו בחירה, אבל הבחירה היא לא יותר מאשר חוויה אישית שלו, ומצידו של אלוהים השאלה הנשאלת היא, כיצד אלוהים רואה את המציאות? זה נכון שהדתיים שהן כופרים באלוהים לא אכפת להם מה אלוהים חושב, אכפת להם מה השיגעון שלהם חושב, הם פסיכיים רציניים, מצד אחד מדברים בשם...
הדרך להיות אלוהים, רצון עצמי שנובע מהרצון של המציאות, להיות שקוף, אין בחירה חופשית, הכל מלמעלה
הדרך להיות אלוהים, רצון עצמי שנובע מהרצון של המציאות, להיות שקוף, אין בחירה חופשית, הכל מלמעלה
...לך כסף, אם יש לך כסף, אתה רוצה שהכסף יישאר אצלך. אם יש לך אתה דואג שזה לא יעלם לך. אם היה לך טוב בכל מצב, לא הייתה לך דאגה, אז מי אחראי לדאגה? הרצון. רגש זה תוצאה של רצון, והרצון תוצאה של הבנה. אתה בתור בן אדם, תמיד חווה שחסר לך משהו, משהו מניע אותך לפעול, אתה רוצה ולא רוצה, זה שאתה לא רוצה להישרף, זאת סיבה מספיק טובה לסבול. אתה קיים במציאות, ותמיד חווה חסר, האם זה נכון או לא נכון? נכון. החיסרון הוא 24 שעות. אין מצב שתהיה שקוף, תמיד ירגישו בקיומך...
צירופי מקרים מוזרים, סימנים משמיים, השגחה פרטית, רמזים מאלוהים, קארמה, לקיחת אחריות, בחירה חופשית, קושי להשיג מטרות, אלוהים רומז לך, חוזה לשכור דירה, הכל קשור אליך
צירופי מקרים מוזרים, סימנים משמיים, השגחה פרטית, רמזים מאלוהים, קארמה, לקיחת אחריות, בחירה חופשית, קושי להשיג מטרות, אלוהים רומז לך, חוזה לשכור דירה, הכל קשור אליך
...כוחות חיצוניים - אלוהים, גורל, קארמה או צירופי מקרים מוזרים. הוא מדגיש כי אם אדם נתקע במצב של קושי, כמו בשכירת דירה או החלטות אחרות, הוא צריך להסתכל על ההתנהלות שלו ולבדוק אם הוא ביצע את הצעד בצורה המקצועית והנכונה. רק לאחר מכן ניתן להטיל ספק אם מדובר בסימן מאלוהים או שמא בתוצאה של חוסר מקצועיות. האם קשיים יכולים להעיד על קוסמולוגיה או על חוקים רוחניים? בהמשך דבריו, אליעד מציין כי לעיתים מדובר בקוסמולוגיה, בה לא כל דבר מגיע בזמן הנכון. אם אדם לא...
אקראי או סיבתי, מהי אקראיות? מהי סיבתיות? אין סוף מספרים, כמה מספרים יש? המספר הגדול ביותר, המספר הקטן ביותר, גורל, מזל, לכל דבר יש סיבה, הכל אקראי, דטרמיניזם, בחירה חופשית, צירופי מקרים
אקראי או סיבתי, מהי אקראיות? מהי סיבתיות? אין סוף מספרים, כמה מספרים יש? המספר הגדול ביותר, המספר הקטן ביותר, גורל, מזל, לכל דבר יש סיבה, הכל אקראי, דטרמיניזם, בחירה חופשית, צירופי מקרים
...אין התחלה, אז גם אין סיבה ראשונה, ואם אין סיבה ראשונה, אז כיצד בכלל ניתן לדבר על סיבתיות? מכאן הוא טוען שגם מושג הסיבתיות בסופו של דבר נתקל בפרדוקס - אם יש סיבה לכל דבר, תמיד ניתן לשאול מה הסיבה לסיבה עצמה, וכך מגיעים ללופ אינסופי. מהו אקראי מוחלט ומהי סיבתיות מוחלטת? אליעד מציג שני קצוות נוספים של המושגים: אקראי מוחלט הוא מצב שבו דבר מתרחש בלי שום סיבה קודמת ובלי שום קשר למה שיקרה אחריו. לעומתו, סיבתיות מוחלטת היא מצב שבו כל דבר קורה בהכרח, באופן...
הכל מאלוהים או לא, לבחור להעלים את האגו, בחירה חופשית להיות באחדות, תכלית הידיעה שלא נדע
הכל מאלוהים או לא, לבחור להעלים את האגו, בחירה חופשית להיות באחדות, תכלית הידיעה שלא נדע
...להבדיל בין מצב שבו הכל מאלוהים ובין מצב הפוך שבו הכל לא מאלוהים. כשהאדם מגיע לנקודה שבה מבחינתו אין הבדל בין הכל מאלוהים לבין הכל לא מאלוהים, רק אז הוא באמת מבין לעומק את משמעות האחדות. מה המשמעות האמיתית של ההבנה שהכל מאלוהים? המשמעות האמיתית של ההבנה הכל מאלוהים לפי אליעד כהן היא להגיע למצב בו אין הבדל בין הכל מאלוהים לבין שום דבר לא מאלוהים. הוא מסביר שבמקום הגבוה ביותר, המקום של אלוהים כביכול, אין כלל הבדל בין שני הקצוות הללו. במילים אחרות, האמת...
בחירה חופשית / חופש הבחירה - יש או אין?
...את האמת, שבאמת הרצון והתודעה והישות וכל מה שנפרד מהם, הכל זאת ישות אחת, שאין שם שום תודעה עצמית ושום רצון עצמי וכולי כלל. ואז על ידי ההתבוננות הזאת, כאשר היא מנקודת מבט של אלוהים עצמו שמסתכל פנימה אל תוכו, אז האדם חווה את האחדות האמיתית, שהכל אחד ממש. ואז הוא הופך להיות אלוהים האמיתי באמת, שהוא האחדות והשלמות האמיתית, שאין בה שום הפרדה כלל, ואפילו תודעה עצמית אין בה. ואחכ (מצד הנפרדות), האדם חוזר אל השכל שלו, ואז הוא זוכר ברשימו, שמצד האמת הכל אחד...
כתות כהתמכרות, התמכרות לכת, למה קשה לעזוב כת? התמכרות להיות בכת, למה אנשים נמצאים בכתות? למה אנשים לא עוזבים את הכת? למה אנשים נכנסים לכתות? בחירה חופשית של נפגעי כתות, תסמונת שטוקהולם, איך לעזור למישהו לעזוב כת? כת כהתמכרות
כתות כהתמכרות, התמכרות לכת, למה קשה לעזוב כת? התמכרות להיות בכת, למה אנשים נמצאים בכתות? למה אנשים לא עוזבים את הכת? למה אנשים נכנסים לכתות? בחירה חופשית של נפגעי כתות, תסמונת שטוקהולם, איך לעזור למישהו לעזוב כת? כת כהתמכרות
...לעומת זאת, אנשים בכתות, למרות שהם אולי נתפסים כמי שמוחזקים בניגוד לרצונם, מקבלים למעשה תועלת רגשית מסוימת מהשהות בכת. גם אם החברה טוענת שמדובר באנשים שכופים עליהם דברים, בפועל האדם שבכת מרגיש שהוא מרוויח משהו, ולכן הוא לא באמת רוצה לעזוב. איך תסמונת שטוקהולם קשורה לכתות? אליעד כהן משתמש גם בדוגמה של אישה שנמצאת בשבי, נחטפת, ונאנסת. במצב רגיל, האישה תמיד תנסה לברוח, גם לאחר שנים רבות. אך אם היא מפתחת התאהבות בשובה שלה, נוצרת תופעה פסיכולוגית המכונה...
חופש הבחירה, הזדהות עם הרצון העצמי, של מי הרצון הזה? לבחור את הרצון העצמי, רצון נגד המציאות, הרצון לא שלי, הרצון של המציאות, המציאות מתגלה דרכך, האם יש בחירה חופשית? רצון חופשי
חופש הבחירה, הזדהות עם הרצון העצמי, של מי הרצון הזה? לבחור את הרצון העצמי, רצון נגד המציאות, הרצון לא שלי, הרצון של המציאות, המציאות מתגלה דרכך, האם יש בחירה חופשית? רצון חופשי
...ששומע על משהו רע או שלילי לא חייב בהכרח להרגיש רע, אם הוא מבין שהמחשבה שגורמת לו לסבל היא לא שלו, אלא של המציאות עצמה. איך אדם יכול לבחור את הרצון שלו? אחד הקשיים שאליעד מציג הוא כיצד אדם יכול לומר שהוא בוחר את הרצון של עצמו באופן חופשי. אליעד מציג אפשרות כזו: נגיד שאדם אומר לעצמו, אני בוחר עכשיו שלא יכאב לי. אם הוא באמת יכול לבחור, הוא אמור להיות מסוגל גם לבחור הפוך, כלומר, לבחור ברצון אחר. ואם הוא לא מצליח לבחור רצון אחר, נשאלת השאלה האם הבחירה...
אמת אמיתית, מבטלת את הבחירה החופשית, ללא כל מאמץ - ביטול הבחירה
...התהליך הוא מגיע לאמת האמיתית. ובאמת האמיתית, אין שום בחירה כלל, כי יש אחדות מוחלטת. והבחירה אפשרית, רק כאשר יש שתי אפשרויות. אבל כאשר באמת יש רק אפשרות אחת, אז אין שום בחירה לאדם כלל. ואז האמת בוחרת את האדם, ולא האדם בוחר אותה. כי האדם מתבטל אל תוך האמת, ללא שום מאמץ וללא שום רצון וללא שום תודעה עצמית וישות עצמית כלל. כי האמת האמיתית, היא אמת של ממש. ושם אין שום חיות לשקר כלל, כי אין שם שום נפרדות כלל. וכשאין שום נפרדות, אין שום בחירה כלל. כי האמת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בחירה חופשית / חופש הבחירה - יש או אין?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
לבחור להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רצון חופשי, דטרמיניזם, הכל צפוי והרשות נתונה, בחירה חופשית, חופש הרצון, האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

בחירה חופשית להצליח בחיים - הספר על: הכל צפוי והרשות נתונה, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה ועוד...

לבחור בשקט נפשי אמיתי - הספר על: רצון חופשי, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Free-Will.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא חופש הבחירה, רצון חופשי, בחירה חופשית ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Free-Will.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 06:23:08 - wesi15