אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד - פרומו ✔ מה המשמעות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
בחירה חופשית, דטרמיניזם, רצון חופשי, חופש הבחירה, בחירה חופשית מוחלט, סיבתיות חיצונית, הכל בידי שמים, ידיעה בחירה, בחירה חופשית פרדוקס, סיבתיות פנימית, היעדר רצון חפשי, שאלת הבחירה והידיעה, פטליזם, אימון אישי, חופש בחירה, הבחירה והידיעה, מאמן אישי, בחירה או ידיעה, הבחירה החופשית, מטפל אישי, מאמן עסקי, הכל מלמעלה, הכל צפוי והרשות נתונה, סיבתיות חומרית, הרצון החופשי, הכרח כפוי, בחירה חופשית מלאה, העיקרון הדטרמיניסטי, הדרכה אישית, בעיית הבחירה החופשית, עילה ועלול, אקסיומת הבחירה, שורש הבחירה החופשית, מדריך אישי, זכות הבחירה, בעיית הידיעה והבחירה, רבי נחמן בחירה חופשית, עקרון הדטרמיניזם, רצון בחירה, רצון חופשי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד
מה המשמעות של "רצון ללא סיבה" ומהו "הרצון הראשון"?

אליעד מסביר שכל רצון שיש לנו בעולם מושפע מרצון אחר שקדם לו, ותמיד אפשר לשאול למה אתה רוצה את הדבר הזה, ומה עומד מאחורי אותו רצון. בסופו של דבר, אם נשאל "למה" שוב ושוב, תמיד נגיע לרצון הראשוני, הרצון הראשון שאין לו סיבה. הרצון הראשון הוא הרצון של אלוהים או של מי שאתה באמת. בניגוד לרצון האנושי, שנובע מסיבות שונות ומגוונות, הרצון הראשון הוא רצון פשוט וטהור, שרוצה רק כי הוא רוצה ואין שום סיבה או אינטרס שעומדים מאחוריו.

אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמה של בקבוק: למה יש פה בקבוק? אולי אלוהים רצה שיהיה פה בקבוק, אבל איזה אינטרס יש לו? התשובה היא שאין אינטרס, כי אלוהים הוא המחוקק הראשון של החוקים, וכשהחוקים נחקקו בפעם הראשונה הם נקבעו ללא כל סיבה. זהו "רצון ללא סיבה", רצון שפשוט רוצה כך, ללא אינטרס או כוונה נסתרת.

האם יש בחירה חופשית או שאנחנו עלה נידף ברוח?

אליעד מתאר את המציאות כגורם העליון שמפעיל את הכל, כולל אותך. אתה לא בחרת להיוולד ולא בחרת להיות קיים. המציאות היא זו שמחליטה שאתה תהיה קיים, שתחווה, שתרגיש, שתחשוב ושתפעל. הרצונות שלך אינם שלך באופן עצמאי, אלא המציאות גורמת לך לרצות דברים מסוימים.

הוא משתמש במטאפורה של שערה או בובה על חוט, כשהאדם משוכנע שהוא הולך ופועל באופן עצמאי, אבל למעשה הוא מובל על ידי חוטים שמחברים אותו למציאות כולה. למשל, כאשר אתה הולך ברחוב אתה בטוח שאתה בוחר לאן ללכת, אך למעשה אתה כמו בורג ברכב שמחליט לנסוע, הרכב מחליט ואתה מסתובב בהתאם להחלטה של משהו אחר.

כל פעולה שאתה עושה היא תוצאה של משהו אחר שקדם לה, והיא גם הסיבה לפעולה אחרת שתבוא לאחריה. במילים אחרות, אין לך שום שליטה אמיתית, אתה בסך הכל זרועה מבצעת של הרצון של המציאות. אין לך שום בחירה חופשית אמיתית, כי הכל נקבע מראש, או על ידי שרשרת סיבות אינסופית או באופן אקראי שגם הוא לא בשליטתך.

כיצד מגיעים למצב שבו אין הבדל בין "רוצה" ל"לא רוצה"?

כאשר האדם מתבונן פנימה ושואל את עצמו מה הוא באמת רוצה, הוא מגלה שלרצון הראשוני אין באמת הבדל בין "רוצה" ל"לא רוצה". בנקודת המוצא האמיתית, הכל אחד ואין הבדל בין דברים מנוגדים כמו קיום ואי - קיום. לכן הרצון הראשוני הוא בו - זמנית גם הרצון וגם חוסר הרצון, מתוך נקודת אחדות מוחלטת.

אם אדם שואל "מה אני באמת רוצה?" ומגיע אל ההבנה שהוא רוצה משהו רק בגלל שהמציאות רוצה שהוא ירצה אותו, הוא מגיע למקום של שחרור מוחלט, משום שאין לו יותר שום רצון עצמאי. הוא מבין שהוא חלק בלתי נפרד מהמציאות כולה, ואינו שולט בדבר, גם לא ברצונות שלו.

למה הרצון להבין מרחיק ומקרב אותך לאמת המוחלטת בו זמנית?

אליעד מסביר שלרצות להבין את המציאות או חוקיות מסוימת, פירושו לחפש אמת יחסית ומוגדרת. מצד אחד, כל ניסיון שלך להבין אמת יחסית מרחיק אותך מהאמת המוחלטת, שהיא האין המוחלט, שאין בו שום חוקיות או הגדרה. מצד שני, אם תלך עם ההבנה שלך עד הסוף, בסופו של דבר תגיע לאמת המוחלטת. התהליך הזה הוא דו - משמעי: כל צעד של הבנה חלקית מרחיק אותך, אבל גם מקרב אותך, כי בסוף ההבנה היחסית נמצאת האמת המוחלטת.

האדם שחותר להבין, למעשה מנסה למצוא הגדרות ברורות וחוקיות מוגדרת, אבל אליעד מבהיר שאין חוקיות מוגדרת במציאות, אלא היא עירוב של כל החוקים האפשריים יחד. המציאות היא הכל בבת אחת, ולכן אי אפשר באמת להבין אותה עד הסוף על ידי הגדרות מוגבלות.

מה המשמעות של להיות אלוהים ואיך זה משפיע על חוויית החיים שלך?

כשאתה מגיע להבנה שאתה הוא המציאות כולה, שאתה אלוהים, יש שלוש פרספקטיבות שדרכן אתה חווה את החיים שלך בו זמנית:
  1. הכל מושלם: כי כל מה שקורה הוא בדיוק מה שאתה כאלוהים...
אליעד: בואו נסביר על הרצון.

כול הרצונות בעולם, תמיד יש רצון אחד לפניהם. אין שום רצון שאין לו לפניו. עד שמגיעים לנקודת ההתחלה, ששם הרצון הראשון. מה זה אומר הרצון הראשון? הרצון הראשון רלוונטי רק לגבי אלוהים. מה הכוונה? אתה רוצה כי גרמו לך לרצות. אבל אלוהים, או מי שאתה באמת, הוא רוצה, כי רק ככה הוא רוצה.

למשל, יש כאן בקבוק, האם יכול להיות שלא יהיה פה בקבוק? מצד האין סוף, אם אלוהים רוצה, לא יהיה פה בקבוק. אז למה יש פה בקבוק, איזה אינטרס יש לאלוהים שיהיה פה בקבוק? אין אינטרס, כי הוא בהתחלה עוד לפני האינטרס. אלוהים הוא המחוקק של החוקים, הוא רוצה הכל בבת אחת.

כשמחוקקים את החוקים בפעם הראשונה, מחוקקים אותם בלי סיבה מוגדרת. פשוט חוקקו את החוקים. זאת אומרת, שאלוהים רוצה, כי ככה הוא רוצה.

כול הרצונות, ההתחלה היא שהמציאות גורמת לי לרצות את זה. אני מבחינתי לא צריך את זה, אבל המציאות עושה שאני אהיה קיים, וגורמת לי לרצות את זה. גם זה שאני קיים, אני לא בחרתי. אין מה לעשות נגד זה, אמרו לי להיות קיים, ואמרו לי לעשות.

אבל למה המציאות רוצה? מנקודת מבט אחת זה ללא סיבה, זה הרצון היחיד שהוא ללא סיבה. ומה זה אומר בלי סיבה? שאם אתה מסתכל על הרצון הראשון, שמצד הכלום נהיה משהו, אם אתה הולך צעד אחד אחורה משם, אז אתה מגיע לנקודה שאין הבדל בין רוצה ללא רוצה.

מה זה אומר, מצד אחד המציאות רוצה שיהיה בקבוק, וגם המציאות לא רוצה שיהיה בקבוק. אך באחדות אין הבדל בין המציאות רוצה לבין המציאות לא רוצה. יש מקום במרכאות שבו אין הבדל בין רוצה ללא רוצה, ומתוכו נובע, רוצה שיהיה בקבוק, ולא רוצה שיהיה פיל.

עכשיו ככול שאתה יותר אמיתי עם עצמך, שאתה שואל, מה אני באמת רוצה? אתה בסוף חווה, שאני מתוך זה שאין הבדל בין אני ללא אני, רוצה שיהיה בקבוק.

אם אני שואל אותך, מה אתה רוצה? ואתה אומר, אני רוצה מים. אם אתה חווה שאתה רק רוצה מים וזהו, אתה לא שותה כי אתה לא רוצה להיות צמא, אלא רק רוצה לשתות מים, אז אתה בשלמות. כמו למה אתה רוצה ללכת? כי אתה רוצה ללכת, בלי שום קשר לאן שתגיע.

אבל מה שקורה אצל בני אדם בדרך כלל, אם האדם רוצה לשתות מים, הוא לא באמת רוצה את המים, הוא בכלל רוצה משהו אחר, אבל אומר שהוא רוצה מים, וכאן נכנסת הבעיה. שהוא מתחיל לחשוב קדימה אבל לא עד הסוף.

האדם שרוצה לשתות מים, חושב, אני לא רוצה סתם לשתות מים, יש לי סיבה מדוע אני רוצה לשתות. אבל הוא לא הולך עם הסיבות עד הסוף. אם תלך עם השכל עד הסוף, תהיה חייב לדעת מדוע אתה רוצה את זה, אז תגיע להבנה שתביא אותך לחוויה שהיא - אני רוצה את זה, כי עכשיו המציאות רוצה שאני ארצה את זה.

אני אוכל, כי המציאות רוצה שאני יאכל, ואין שום סיבה נוספת. קודם כל תכיר בכך שאתה זרועה מבצעת, אתה לא ישות עצמאית. אתה לא יכול לעשות כלום מבלי שהמציאות תגרום לך לעשות זאת. אתה לא יכול לחשוב מה שאתה רוצה, אתה לא יכול להרגיש מה שאתה רוצה, לא תלוי בך מה תדע, לא תלוי בך מה תזכור, לא תלוי בך מה תבין, שום דבר לא תלוי בך. אתה יודע עכשיו את מה שאתה יודע, כי כרגע המציאות גורמת לי לדעת את זה. למה אני קיים? כי המציאות רוצה שאני אהיה קיים.

זה הבסיס, ומה הוא עושה? הוא מבטל אותך. אתה שווה כלום, אתה שווה שום דבר. ואם אתה מתבונן בזה ומבין את זה, אז אתה כאילו נעלם. נגמר האני, אין אני יותר. ואם אתה נעלם, וכאשר אתה אומר אני, אז אתה מתכוון למציאות.

כשאתה אומר, אני הולך, מי זה אני, הוא בסך הכל חוט או שערה, זה כמו שאתה שערה בראש, והראש זז, ואתה חושב שזזת, אבל זזת כי הזיזו אותך. יש משהו אחד גדול, שקוראים לו כלום, שכאשר הוא זז כל המקום זז. אז מה אתה בכלל? כלום, מזיזים אותך, ואתה זז.

ואז זה מבטל אותך לגמרי.

שאלה: אמרת מקודם, אם תתבונן, אבל במי זה תלוי, אם אתבונן?

אליעד: נכון, זה לא תלוי בך, אם הבנת את זה, אז אין שאלה.

יש בתוכך שני חלקים, האחד חושב שזה תלוי בו, והשני שזה לא תלוי בו, אז דברתי לחלק שבך שחושב שזה תלוי בו.

בכל אופן, זה גורם לך לביטול הבחירה. אתה הופך להיות כלום ולא שולט בגורלך, לא שולט ברצונך, אתה לא שולט בכלום. מצד אחד אתה לא מפחד משום דבר, כי זה הרי לא תלוי בך, ומצד שני אתה הכי מפחד, כי עכשיו אין לך דרך להתגונן. כי עדיין יש לך רצון, ופתאום נתנו לך רצון ואתה לא יכול לעשות שום דבר.

אבל אחרי שאתה חווה פחד וביאוס, אתה למעשה כמו עלה נידף לטוב ולרע, בכל מקרה ההבנה הזאת נותנת לך להכיר בדבר הבסיסי ביותר שהוא, שהמציאות קיימת. המציאות קיימת פירושו שהיא גם מפעילה אותך. שאתה חלק מהמציאות. ואם אני חלק מהמציאות אז איך בכלל חשבתי שאני רוצה משהו. איך בכלל עוברת לך המחשבה שאתה רוצה משהו, אם אתה בכלל חלק ממשהו אחר? אם אתה בורג ברכב, אז איך בכלל עולה לך המחשבה שאתה מחליט לאן לנסוע?

מה קורה בתהליך, הרכב רוצה לנסוע לחדרה, אבל מישהו אמר לבורג להסתובב, ואז הוא הסתובב. לפני שאומרים לך לזוז, אומרים לך תרצה לזוז, ואז זה גורם לך לחשוב שאתה בחרת לזוז. בגלל שהוא גרם לך לחשוב שאתה רצית לזוז לשם, אז אתה חושב שאתה הוא הרוצה.

כאשר אני מדבר, יש כמה שמדברים - יש אליעד שמדבר, יש המציאות שמדברת, יש אני שמדבר. עכשיו, כאשר אתה שומע אותי, יש כמה ששומעים אותי, כי כל אחד הוא כמה בו זמנית. אתה גם מי שאתה וגם הכלום שממנו אתה עשוי. אתה אצבע של המציאות, יש מציאות ואתה רק חלק ממנה. כאשר כדור הארץ מחליט לזוז, אז אתה זז.

כשאתה הולך ברחוב, נדמה לך שאתה הוא ההולך ברחוב, אבל האני הזה מחובר לחוט, אתה כמו בובה על חוט. ולמה אתה מחובר? לכל. כל מה שאתה עושה זה תוצאה של משהו אחר. וכל מה שאתה עושה, זה גם הסיבה למשהו אחר.

בתוכך יש כמה תפיסות מציאות. האחת שלא מבדילה בין יש לאין, ויש בתוכך חלק שכן מבדיל בין יש לאין, אבל זוכר שאין הבדל, אז לו אין שאלה. ויש עוד חלק בתוכך שחושב שיש הבדל ושהוא עושה ופועל. וכשאני אומר לך, לך תתאמץ, אני אומר זאת לחלק שבתוכך שחושב שהוא עושה.

ונכון שיש חלקים בתוכך שיודעים שאין מה להתאמץ, אבל אני לא דברתי אליהם. יש חלק ששומע ולא אכפת לו, יש חלק שמבין, ויש חלק שמבין וזה לא מסתדר לו, זה שלא מסתדר לו זה החלק שמבין אבל חושב שאין לו בחירה, והחלק שמבין זה החלק שחושב שיש לו בחירה ועכשיו הוא מבין מה לעשות.

יש בתוכך כמה חלקים ורצוי שתעשה ביניהם שלום. איך עושים שלום בין כל החלקים שבתוכך? על ידי שעושים ביניהם מלחמה, אתה צריך לגרום להם לריב אחד עם השני, עד שהם יהרגו אחד את השני, ומי שישאר אחרון הוא המנצח. ואם אף אחד לא ישאר, זה עוד יותר טוב. ואם ישארו פצועים, רק שלא יפריעו אחד לשני.

רבי נחמן אמר, השלום מגיע אחרי שיש מלחמה. אחרי שהשדים רבו כל כך הרבה, הם נהרגו ואחר נהיה שלום. אתה צריך שכול החלקים יריבו ביניהם, לשאול, האם יש לי בחירה, או אין לי בחירה, עד שאתה לא תדע כלום ואז יגמרו השאלות.

שאלה: האם אתה מדבר אל החלק שבתוכי שמאמין שיש בחירה?

אליעד: אתה מעלה בעיה רצינית. את מצפה שכאשר אני אומר משהו, תוכל להאחז בו, אבל אין אפשרות כזאת. אתה רוצה שאני אגיד משהו ואתה תוכל להסכים איתו ושזה זהו. אבל אין דבר כזה, כל מה שאני אומר לך הוא לא מוחלט. כל מה שאני אומר זה עם חסרונות, אני לא יכול להגיד לך משהו מושלם. כל מה שאני אומר, יש צד שאומר שזה לא נכון. אז אל תצפה שהכל יתאים. לכל דבר יש היפוך.

שאלה: אני רוצה להבין את המערכת.

אליעד: אתה רוצה להבין את המערכת בצורה מוגדרת. אבל אין כזה הסבר, אין חוקיות למערכת. המערכת בנויה מעירבוב כל החוקים בבת אחת. אין חוקיות מוגדרת, יש חוקיות שמורכבת מכל החוקים בבת אחת.

שאלה: למעשה כל פעם שאני מנסה להבין משהו, אני מנסה להבין חוקיות.

אליעד: נכון, ולכן אתה מחטיא את האמת המוחלטת. כי אם אתה אומר, אני רוצה להבין, למעשה אתה מנסה למצוא אמת יחסית, ואז אתה מתרחק מהאמת המוחלטת. לרצות להבין את האמת, פירושו לשקר. כשאתה רוצה את המוגדר, למעשה אתה מתרחק מהמוחלט. המוחלט הוא האין, אז כאשר אתה רוצה להבין, אתה מתרחק מהאין. האין הוא המוחלט. אבל גם מצד שני הרצון להבין מקרב אותך למוחלט, אם תבין עד הסוף. רק בסוף תוכל לראות את המוחלט.

אתה כרגע נמצא במצב המושלם, ואתה רוצה לשנות, אתה יוכל לשנות אבל עד הסוף.

הדבר הברור ביותר בעולם, זה שהמציאות קיימת. אבל האדם לא קולט שהמציאות היא הכל. אני אחד עם הכל. ואם המציאות קיימת ואני חלק מהמציאות, אז איך יכולה להיות לי בחירה אם אני חלק ממשהו? אולי יש חוויית בחירה, אך האם האדם יכול לגרום לתהליכים?

שאלה: אולי אני בורג שמחליט איך להסתובב?

אליעד: אתה יכול להגיד זאת רק אם החלק (הבורג) הוא לא במאה אחוז. אבל אתה מחובר במאה אחוז למציאות...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7
...לומר, אני יודע שאני קיים, זה כבר שניים - גם אני וגם יודע. גם אני רוצה זה שניים - רוצה, לא רוצה, למה רוצה? אני ורצוני זה שני דברים שונים וכו. ולמה רק ההוויה מוכרח שתהיה קיימת ולא הרצון והידיעה? כי ההוויה היא אחת, ורק ישות אחת קיומה מחויב. בסוף האדם חווה שהוא כאלוהים רוצה את הכל, ואז הוא שואל, אני כאלוהים רוצה את הכל, אז למה כאלוהים יש לי רצון? ולמה אני כאלוהים יודע שאני קיים? ואז אתה שואל, האם אני כאלוהים, זה ברצוני או לא ברצוני? למשל, אני כאלוהים...
בובה על חוט, מושך בחוטים, להיות הבמאי, בחירה חופשית אלוהית, אדם אלוהי, אלוהים או בן אדם, הכל קורה מעצמו, להיות אלוהים
בובה על חוט, מושך בחוטים, להיות הבמאי, בחירה חופשית אלוהית, אדם אלוהי, אלוהים או בן אדם, הכל קורה מעצמו, להיות אלוהים
...הרגילים ולהיות מודע לכך שהוא אלוהים שמפעיל את הכל, ועדיין לחיות כבן אדם רגיל שמודע לגבולותיו. מדוע בכלל נוצרה המציאות אם האדם הוא אלוהים בעצמו? אליעד העלה גם את שאלת המטרה של הבריאה: אם האדם אכן מפעיל את הכל, מה הסיבה לכך שהמציאות נבראה בכלל? הוא השיב שהמציאות נבראה דווקא כדי שהאדם, האלוהות עצמה, תוכל לדעת שהיא אלוהים. הוא מסביר שאם האלוהות לא הייתה יוצאת מתוך עצמה ומתגלמת כבן אדם, היא לעולם לא הייתה יכולה להבין את מהותה האמיתית. רק על ידי ירידה...
חופש הבחירה, הזדהות עם הרצון העצמי, של מי הרצון הזה? לבחור את הרצון העצמי, רצון נגד המציאות, הרצון לא שלי, הרצון של המציאות, המציאות מתגלה דרכך, האם יש בחירה חופשית? רצון חופשי
חופש הבחירה, הזדהות עם הרצון העצמי, של מי הרצון הזה? לבחור את הרצון העצמי, רצון נגד המציאות, הרצון לא שלי, הרצון של המציאות, המציאות מתגלה דרכך, האם יש בחירה חופשית? רצון חופשי
...על משהו רע או שלילי לא חייב בהכרח להרגיש רע, אם הוא מבין שהמחשבה שגורמת לו לסבל היא לא שלו, אלא של המציאות עצמה. איך אדם יכול לבחור את הרצון שלו? אחד הקשיים שאליעד מציג הוא כיצד אדם יכול לומר שהוא בוחר את הרצון של עצמו באופן חופשי. אליעד מציג אפשרות כזו: נגיד שאדם אומר לעצמו, אני בוחר עכשיו שלא יכאב לי. אם הוא באמת יכול לבחור, הוא אמור להיות מסוגל גם לבחור הפוך, כלומר, לבחור ברצון אחר. ואם הוא לא מצליח לבחור רצון אחר, נשאלת השאלה האם הבחירה שלו באמת...
הכל השתקפות שלך, העולם הפנימי שבתוכך, מי זה השטן? מי זה אלוהים? מתן תורה, מי נתן את התורה? סיפורי מעשיות, אגדות ילדים, קיום בלי בחירה חופשית, ליהנות להרגיש רע, לרצות להרגיש רע
הכל השתקפות שלך, העולם הפנימי שבתוכך, מי זה השטן? מי זה אלוהים? מתן תורה, מי נתן את התורה? סיפורי מעשיות, אגדות ילדים, קיום בלי בחירה חופשית, ליהנות להרגיש רע, לרצות להרגיש רע
...שהתורה, וכל תורה אחרת (כמו גם הדת היהודית), מבוססות על הרעיון של טוב ורע, שכר ועונש. הוא מציין שכל מערכת שמגדירה שיש טוב ויש רע, וכל תורה שקובעת עשה כך ויהיה לך טוב, אל תעשה ככה ויהיה לך רע, אינה יכולה להגיע מאלוהים האמיתי, אלא מהשטן. אליעד אומר שזו בעצם תפיסת מציאות של טוב ורע, שכר ועונש. כל מה שנתפס כמצווה או עבירה, לפי דבריו, לא בא מאלוהים אלא מהכוח הרע, כלומר, מהשטן. לטענתו, אלוהים האמיתי לא עסוק בשכר ובעונש, אלא אדיש לחלוטין למה שהאדם עושה או...
הפרדוקס של אלוהים, בחירה וידיעה, ידיעת האל, פרדוקס המהות והצורה, פרדוקס מהות הרצון, אלוהים ממלא כל עלמין, אלוהים סובב כל עלמין, בחירה חופשית, רצון חופשי, שמירת מצוות, קיום מצוות
הפרדוקס של אלוהים, בחירה וידיעה, ידיעת האל, פרדוקס המהות והצורה, פרדוקס מהות הרצון, אלוהים ממלא כל עלמין, אלוהים סובב כל עלמין, בחירה חופשית, רצון חופשי, שמירת מצוות, קיום מצוות
...בעיקר בשאלה האם זה בכלל אפשרי שהתפיסות הללו תואמות. מצד אחד, אם אלוהים ממלא את כל המציאות, אז איך יש מקום לחופש רצון שלנו? מצד שני, אם אלוהים לא ממלא את כל המציאות, איך הוא יכול להיות כל - יכול ולשלוט על כל פרט? איך נראית הבחירה החופשית אם אלוהים כבר יודע את כל העתיד? אליעד מסביר שייתכן וידיעת אלוהים אינה פוגעת בבחירה החופשית שלנו. הוא מסביר שלדעת משהו מראש לא אומר שאנחנו לא בוחרים בו. מדובר על סיבה ותוצאה: אם אנחנו בוחרים במשהו, הרי שהבחירה היא...
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 1?
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 1?
...הכי פשוט והכי מהיר לאושר: לבחור לרצות את מה שיש. אך אליעד מבהיר כי בפועל האדם אינו מסוגל בקלות לשנות את הרצונות שלו באופן מלא. הוא מדגיש שלמרות שהאדם מבין שעדיף לרצות את המציאות כמו שהיא, הוא אינו מצליח ליישם זאת באמת בלב שלם, ולכן הוא ממשיך לסבול. לדוגמה, אדם חולה סובל לא רק בגלל המחלה עצמה, אלא משום שהוא רוצה להיות בריא. אליעד מציע לאדם לשאול את עצמו: למה לא לרצות את המחלה? אם האדם באמת יבחר לרצות את המצב הקיים של המחלה בלב שלם, הוא יפסיק לסבול...
בחירה חופשית חלקית, לבחור כרצונך, מה באמת אתה רוצה, כמה אתה רוצה, קונפליקט פנימי, אין דבר העומד בפני הרצון
בחירה חופשית חלקית, לבחור כרצונך, מה באמת אתה רוצה, כמה אתה רוצה, קונפליקט פנימי, אין דבר העומד בפני הרצון
...עלול להתייאש לגמרי. לכן, לדבריו, חייבת להישאר מידה מסוימת של תקווה. התקווה היא הגורם שמשאיר את האדם בתוך המערכת, שכן אם הוא היה מתייאש לחלוטין, הוא היה חדל להתקיים מבחינה נפשית. מהי הפרספקטיבה החדשה על המציאות והקשר שלה לרצון האדם? אליעד מציג תפיסה ייחודית, לפיה המציאות בעצם מתאמת את עצמה לרצון הפנימי של האדם. הוא מתאר זאת כך שהמציאות כביכול שואלת את האדם: איך אתה רוצה שאני אוביל אותך? ואם האדם באמת רוצה משהו בצורה מוחלטת, המציאות תוביל אותו לשם...
לרצות / רצון חופשי / חופש הרצון - האם ואיך אפשר להפסיק לרצות לגמרי?
...את כל מה שקורה, הרי שאין יותר משמעות לרצון שלו, והרי שהוא בעצם הפסיק לרצות. מי שתמיד רוצה את המציאות כפי מה שהיא, האם יש לו רצון עצמאי? מצד אחד כן, הוא רוצה את הכל. מצד שני לא, כי הרצון שלו אף פעם לא שונה משל המציאות. ואיך אפשר לרצות תמיד את המציאות? תשובה: על ידי זה שהאדם מסתכל על הדברים בצורה נכונה ורואה את הכל כטוב. אם האדם רואה את הכל כטוב, הרי שהוא תמיד רוצה את המציאות, ועל ידי זה הרצון שלו נעלם. ואיך אפשר לראות את הכל כטוב? תשובה: יש שתי דרכים...
אולי אני לא רוצה כלום? איך לדעת מה אני רוצה? מה יעשה לי טוב? לא יודע מה אני רוצה, האם אני רוצה משהו? 2 סוגים של לא רוצה כלום, כעט ביד הסופר, אולי אני כלום? אולי אין בחירה חופשית? אולי אין לי רצון? אולי אני דומם?
אולי אני לא רוצה כלום? איך לדעת מה אני רוצה? מה יעשה לי טוב? לא יודע מה אני רוצה, האם אני רוצה משהו? 2 סוגים של לא רוצה כלום, כעט ביד הסופר, אולי אני כלום? אולי אין בחירה חופשית? אולי אין לי רצון? אולי אני דומם?
...תופסים את החיים שלנו. אם אין באמת בחירה חופשית, ייתכן שגם הרצון שלנו אינו אמיתי ואוטונומי, אלא שהוא רק השתקפות של מה שקורה לנו במציאות, ללא שליטה אמיתית מצדנו. האם בכלל ניתן לדעת מה אנחנו באמת רוצים? אליעד כהן מציע גם את האפשרות שאולי אין בכלל משמעות לשאלה מה אנחנו רוצים, משום שאולי אין שום רצון אמיתי שהוא שלנו באופן עצמאי. הרצון שלנו יכול להיות פשוט ביטוי אוטומטי של תגובה למצב מסוים, לחוויה מסוימת או לגירוי סביבתי. במצב כזה, האדם ימצא עצמו תמיד...
בחירה חופשית זה טוב או רע, יותר מידי בחירה חופשית, fomo, פחד מהחמצה, קבלת החלטות, לא מצליח לבחור, לא יודע איך לבחור, בחירה בין חסרונות, בחירה מתוך שלמות
בחירה חופשית זה טוב או רע, יותר מידי בחירה חופשית, fomo, פחד מהחמצה, קבלת החלטות, לא מצליח לבחור, לא יודע איך לבחור, בחירה בין חסרונות, בחירה מתוך שלמות
...התחושה של FOMO (פחד מהחמצה). לדוגמה, כשאדם צריך לבחור בין כמה חולצות, כאשר כל חולצה שונה במשהו קטן, בכל בחירה שהוא יעשה הוא יחוש החמצה של היתרונות של החולצות האחרות. יוצא מכך שאף בחירה אינה מושלמת, מה שגורם לתסכול פנימי. ככל שיש יותר אפשרויות עם יתרונות וחסרונות שונים, כך האדם מתקשה יותר להגיע להחלטה שלמה ומספקת באמת. האם בחירה היא בעצם בחירה בין חסרונות? אליעד מדגים את הרעיון דרך דוגמת בחירת כלא. נניח שאדם חייב לבחור בכלא אחד מתוך כמה בתי כלא שונים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
לבחור להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רצון חופשי, בחירה חופשית, דטרמיניזם, הכל צפוי והרשות נתונה, חופש הרצון, האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

בחירה חופשית להצליח בחיים - הספר על: רצון חופשי, איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

לבחור בשקט נפשי אמיתי - הספר על: בחירה חופשית, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Free-Will.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רצון חופשי, חופש הרצון, דטרמיניזם ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Free-Will.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 09_08_2025 השעה 15:43:52 - wesi15