... להיות אלוהים -
בחירה חופשית, חופש
הבחירה - יש
בחירה חופשית או אין
בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7 מהם המורכבות של הרצון
והבחירה החופשית בעיני אליעד? הדיבור מתחיל בניסיון להבין את המורכבות שבמצב שבו אלוהים עוסק בהוויה של רצון וידיעה, ובעיקר ... - הוא באמת רצון אישי? איך זה יכול להיות? האם הוא
בוחר את רצונו, או שהוא לא
בוחר אותו כלל? העניין מתחיל בניתוח של ההוויה, כאשר אליעד מציין שמה שגורם לכך שאלוהים קיים הוא ההוויה הראשונה, שהיא ... כי זה לא רק שאין רצון ברגע הזה, אלא למעשה גם אין
הבחירה - ברגע שבו אלוהים לא ברא את עצמו. הוא שואל אם זה הגיוני להניח שהוא בחר להיות קיים, כאשר לא הייתה
הבחירה לפני הרצון. הרצון עצמו נוצר מתוך צורך להבין את הקיום, ובמהותו אין
הבחירה - כלומר, הרצון של אלוהים הוא לא רצונו במובן הרגיל של המילה. כחלק מההבנה הזאת, הוא מעלה את השאלה הגדולה על המשמעות של רצון ופעולה מבלי
לבחור. הוא מבצע הבדל בין שני מצבים שונים: אצל אלוהים, הרצון והעשייה הם בו זמנית, אין הפרדה בין הרצון לבין המעשה עצמו. ... של רצון שמתרחש בתוך הזמן והמקום, אבל ללא חוויית
הבחירה. השלב הבא בהבנה מתמקד בהסבר איך אלוהים, בסופו של דבר, הוא הראשון שמפעיל את כל המהות הזו - וכך הוא נמצא במצב של יצירת קיום ללא
הבחירה או רצון. המצב הוא כזה שבו הכל קיים מתוך הראשון המוחלט, ואין הבחנה בין צורה למהות. כל מה שנראה
כבחירה הוא למעשה חלק ממציאות שבה אין הבדל בין כל מהות מהצורה שלה, ומכאן גם אין הבחנה בין רצון והתוצאה של אותו רצון. ... על עצמו וחש שהוא בחר, הוא למעשה לא בחר כלל.
הבחירה נמצאת בתוך תחום המציאות שבה כל דבר קורה בו זמנית, ואין חוויית זמן או סדר שגורם לתחושת רצון אמיתי. במקום זה, יש ... מוחלטת, וכל מהות היא חלק מאותה אחדות. לסיכום, איך
בחירה תופסת מקום במציאות האחדות? בסופו של דבר, כל ניסיון להבין אם יש או אין
בחירה הופך לשאלה שאין לה משמעות, כיוון שאין הבחנה בין צורה למהות, ואין כל אפשרות לשאול אם יש או אין
בחירה. הבחירה אינה קיימת במובן הרגיל, אלא רק מתוך הבנה שהכל הוא חלק מהאחדות הבלתי נפרדת.
בחירה חופשית רצון וידיעה הוויה אחת מהות וצורה אלוהים האמיתי הסתרת האחדות מה הבנו בעצם? הבנו שגם כאלוהים, עדיין יש ... ברצוני? למשל, אני כאלוהים שבורא את העולם, האם אני
בוחר את הרצון לברוא את העולם? מאין נובע הרצון הזה, הרי הוא לא חייב להיות קיים? מצד אחד, זה שאלוהים יודע שהוא קיים וזה ... יגיד שהוא בחר להיות קיים, כי עוד לא היה האני
שבוחר. עוד לא הייתה תודעה
שבוחרת. זאת אומרת שגם הראשון בשרשרת אומר שעשה זאת בלי רצון. כי עדיין אלוהים לא היה קיים, הכל היה אחד. אם הכל אחד, איך ... לברוא את רצונו. אבל אתה גם לא יכול להגיד שזה בלי
בחירה, כי עוד לא היה לו ניגוד. אפשר להגיד שאמנם אלוהים לא בחר לרצות, אבל הוא גם לא התנגד לרצות. זה מקום שאין בו העדפה ... שהוא אכל, הוא רצה לאכול ואחר כך אכל, אז כאן יש
בחירה, אבל אם לפני שהוא אכל, הוא לא רצה לאכול, ורק תוך כדי שהוא אוכל, הוא רוצה לאכול, אז למעשה הוא לא
בוחר לאכול. מה שרציתי להגיד, שאם אתה רוצה תוך כדי העשייה, שרוצה ועושה זה בו זמנית, אז מצד אחד אפשר לומר שאתה עושה רק ... להגיד שהכל הוא נגד רצונך. אי אפשר להגיד שיש לך
בחירה ואי אפשר להגיד שאין לך
בחירה. אין כאן חוויית חסר, זה קורה ואני רוצה בו זמנית. אז איך אפשר להגיד שבחרת? מתי הספקת
לבחור? אם כל מה שקיים, זה רק בגלל שאתה רוצה שזה יהיה קיים, זה אומר שהקיום של הדבר זה הרצון. למשל אם אני רוצה, אז יש ... אני מפסיק לרצות, אז אין קיר. אבל האם זה אומר שאני
בוחר שיש קיר? אני פשוט קיים, ומתוך הקיום הזה, מופיע קיר ובו זמנית אני רוצה שיהיה פה קיר. האדם חושב שהוא אלוהים, אבל ... הבדל בין יד לספר, האם אפשר לשאול בכלל, אם יש לך
בחירה? בחירה על מה? מתי יש